استاندار اردبیل گفت: برای توسعه شهرستان‌های استان ضروری است پروژه‌های پیشران توسعه تدوین و به اجرا گذاشته شود.
کد خبر: ۱۰۰۰۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶ 10 October 2021

سید حامد عاملی روز یکشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اردبیل افزود:تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران باید آمادگی لازم را برای تدوین وتهیه این پروژه ها داشته باشند.

وی با بیان اینکه این پروژه‌ها توسعه اقتصادی استان اردبیل را بدنبال خواهد داشت افزود: اشتغال ،تولید و تامین رفاه عمومی از دغدغه‌های مسئولان کشوری است که باید همه دستگاه‌های اجرایی در تحقق این اهداف پیشقدم شوند تا برنامه‌های مد نظر رئیس جمهوری محقق شود.

استاندار اردبیل گفت: بیشتر پروژه‌های پیشران توسعه این استان از سوی دستگاه‌های اجرایی تدوین و تهیه شده و بعد از بررسی لازم به اجرا گذاشته شود.

عاملی ادامه داد:برای هریک از شهرستان‌ها پروژه‌های پیشران توسعه در قالب سند آمایش،سند توسعه شهرستان‌ها و سند اشتغال روستایی تدوین می‌شود که فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی موظف هستند تا هفته آینده این پروژه ها را مشخص کرده و به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ارسال کنند.

وی بیان کرد:در صورت اجرای بهینه این پروژه ها، توسعه ،تولید، اشتغال و سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهرستان ها ایجاد شده ضمن اینکه بسیاری از شهر ستان ها هم از بن بست خارج می شوند.

استاندار اردبیل ادامه داد:احداث بزرگراه ها ،راه آهن،اجرای طرح‌های تولیدی ،طرح‌های گردشگری و ایجاد شهرک‌های گلخانه ای جزو پروژه‌های پیشران توسعه هستند که در این استان باید بیشتر مد نظر قرار بگیرد.

عاملی اظهار کرد:بعد از بررسی و نهایی شدن این پروژه ها باید بدنبال تامین اعتبار برای اجرای این پروژه‌ها باشیم چرا که اجرای این پروژه‌ها مستلزم مصوبه هیئت وزیران برای تامین اعتبار می‌باشد.

وی با بیان اینکه تولید و اشتغال در دستور کار دولت تحول خواه قرار گرفته است افزود:تا تولید و اشتغال ایجاد نشود تورم مهار نشده و رفاه عمومی و معیشت مردم هم تامین نخواهد شد.

استاندار اردبیل رسیدگی به مشکلات مردم را ضروری خواند و گفت:گرفتاری‌های مردم امروز بیشتر شده و مردم برای رفع این گرفتاری‌ها انتطار بیشتری از دولت دارند بنابراین لازم است مدیران نسبت به مشکلات مردم بی تفاوت نبوده و رسیدگی به مشکلات مردم را در اولویت کاری خود قرار بدهند.

وی افزود: مدیرانی که به مشکلات مردم رسیدگی نمی‌کنند خدمتگزار نیستند و باید تلاش شود تا ضمن رسیدگی به مشکلات مردم سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی اتفاق بیفتد و لازمه این کار هم حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است و مدیری که انگیزه لازم را برای حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ندارد به درد ما نمی‌خورد چرا که این تفکر مورد قبول دولت نیست.

استاندار اردبیل از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست ملاقات عمومی با مردم را در برنامه خود گنجانده و از نزدیک مشکلات مردم را مورد بررسی قراردهند ضمن اینکه از هفته‌های آینده نیز ملاقات عمومی با مردم در استانداری اردبیل هم برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار