استاندار اردبیل گفت: تفکر ضد تولید در استان اردبیل جایی ندارد و همه وظیفه داریم موانع را از پیش روی تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران برداریم.
کد خبر: ۱۰۰۰۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳ 10 October 2021

سید حامد عاملی صبح امروز در ششمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اردبیل با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات استاندار سابق و مدیران پرتلاش که منشأ خیر و برکت در مسیر توسعه استان هستند، اظهار کرد: با توجه به تغییر و تحولاتی که در کشور با رأی مردم به دولت جدید به وجود آمده، انتظار می‌رود در پاسخگویی به مردم از تمام ظرفیت‌ها بهره بگیریم.

وی ضرورت پاسخگو بودن مدیران و مسئولان را در برابر خواسته‌ها و مطالبات به حق مردم ضروری خواند و تصریح کرد: کارگزاران باید فشار اقتصادی و معیشتی وارد شده به مردم را کاهش دهند و به هیچ وجه در صدد مضاعف کردن این فشار نباشند چرا که این امر خیانت به مردم است.

استاندار اردبیل گفت: مدیران و مسئولان باید تمام وقت و انرژی خود را صرف پاسخگویی به مردم و رفع گرفتاری آنها بکنند و در کنار آن درب ادارات به روی مردم باز باشد تا مدیران گوش شنوایی برای حل مشکلات و نارسایی‌های مردم و جامعه داشته باشند.

عاملی افزود: با فروکش کردن بیماری کرونا و توسعه واکسیناسیون که تا پایان مهرماه به ۸۵ درصد خواهد رسید، امیدواریم برنامه ملاقات‌های عمومی در ادارات احیا شده و مدیران دستگاه‌های اجرایی یک روز را برای ملاقات عمومی با مردم اختصاص داده و در این زمینه پیش‌قدم شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: البته این ملاقات‌ها باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شود تا مردم به راحتی بتوانند درد دل‌ها و خواسته‌های خود را مطرح کرده و فرآیند خدمت به مردم همچنان با قدرت و قوت ادامه پیدا کند.

عاملی با ابراز خرسندی از تغییر وضعیت اردبیل به رنگ زرد اضافه کرد: به تدریج با آرام شدن وضعیت کرونا باید تمام وقت مردم صرف خدمت‌رسانی به آحاد جامعه شود و رسیدگی به حل مشکلات مردم در اولویت کارها قرار گرفته و هیچ فردی پشت درب مدیران معطل و گرفتار نماند.

وی موضوع مهم دیگر را بحث سرمایه‌گذاری و تولید اعلام کرد و گفت: ما در ۴۲ سال اخیر با فروش نفت اقتصادمان را به سختی مدیریت کردیم ولی اساس توسعه و پیشرفت جوامع در تحقق اهداف توسعه اقتصادی در کنار توجه به مباحث فرهنگی و اجتماعی، تولید است که در تمام نظریه‌های اقتصادی جهان نقش محوری و اساسی به تولید داده شده است.

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: ما باید در همه بخش‌ها از گردشگری، سلامت، صنعت، کشاورزی، معدن و… گرفته تا بخش‌های پیشران اقتصادی به تولید نگاه واقعی داشته باشیم.

نگاه ارباب، رعیتی ممنوع

رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اردبیل تصریح کرد: نباید نگاه ارباب، رعیتی به سرمایه‌گذاران داشته باشیم بلکه همه شأن ما خادمی و خدمتگزاری مردم است و هر کس وارد تولید می‌شود باید در کارش تسهیل و راحتی ایجاد شود.

وی با انتقاد از برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی که بر سر سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان مصائبی به وجود آورده و آنها را گرفتار می‌کنند، گفت: برای استان اردبیل بحث تولید ثروت و سرمایه‌گذاری و حمایت از این مقوله بسیار جدی و ضروری است.

عاملی افزود: متأسفانه در روزهای اخیر گله‌مندی تولیدکننده‌ای را شاهد بودیم که به خاطر مقداری بار اضافی در حوزه حمل و نقل با رفتار سرسختانه مدیران، کارکنان و حراست دستگاه اجرایی مرتبط روبه‌رو شده در حالی که چنین رفتاری با سرمایه‌گذار صحیح و درست به نظر نمی‌رسد.

وی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: چنین تفکری خیانت به مردم و ایجاد نارضایتی در عموم جامعه است و قطعاً آنهایی که سعی می‌کنند نان حلال کسب کرده و انگیزه تولید و خدمت به جامعه را داشته باشند، همواره باید مورد حمایت جدی قرار گیرند.

عاملی تسهیل قوانین و مقررات و رفع موانع مزاحم را از پیش روی سرمایه‌گذاری ضروری خواند و اضافه کرد: ما راهی جز حمایت از تولید و سرمایه‌گذاران در مسیر توسعه و پیشرفت استان نداریم و هیچکس حق ندارد در این مسیر ساز مخالف بزند.

وی بیان کرد: ما قطعاً در استان سعی خواهیم کرد به صورت مستمر با سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان در ارتباط بوده و مطالبات آنها را بشنویم و در حد توان در رفع این موانع گام‌های جدی برداریم.

عاملی با تاکید بر اینکه تفکرات ضد تولید در استان جایی ندارد بلکه بهتر است در مسیر دولت تحول‌خواه موانع را از پیش روی سرمایه‌گذاران و کارآفرینان برداریم، ادامه داد: استراتژی اساسی در مهار تورم رفع مشکل بیکاری و چالش‌های معیشتی مردم تکیه و تمسک بر امر تولید است و قطعاً چکیده مباحث اقتصادی نیز بر همین اساس بوده و رهبر معظم انقلاب نیز سال‌هاست بر موضوع تولید تاکید جدی دارند.

استاندار اردبیل تصریح کرد: نباید مدیران دستگاه‌های اجرایی با رفتار و تفکر غلط در مسیر تقویت تولید مانع ایجاد کرده و یا بخواهند اصلاحات رخ داده در این راه را نادیده بگیرند بلکه بهتر است نظارت بر دستگاه‌های زیرمجموعه به ویژه از سوی فرمانداران و مدیران استانی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار