مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: نباید کار حسنه وقف در موضوعات و مسائل اقتصادی و درآمدی محدود شود بلکه دامنه و گستره این فعالیت‌ها باید بیشتر جلوه‌گری کند.
کد خبر: ۱۰۰۰۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱ 11 October 2021

پروانه رضاقلیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: همزمان با هفته وقف ضروری است تا به امر وقف کتاب و مسائل و موضوعات فرهنگی توجهی جدی شود چرا که امروز جامعه ما به شدت به چنین وقف‌هایی نیاز دارد.

وی با قدردانی از همت یکی از واقفان اردبیلی در وقف بیش از یک‌هزار نسخه کتاب به کتابخانه مرکزی اردبیل همزمان با هفته وقف تصریح کرد: این امر در مسیر افزایش خرد و دانایی و ارتقا فرهنگ پربار معنوی در جامعه است که می‌تواند ثمره و نتیجه‌ای شایسته به همراه داشته باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: ما قطعاً از این ظرفیت در توزیع کتاب بین کتابخانه‌های عمومی استفاده خواهیم کرد و انتظار ما این است تا با همکاری و مساعدت خانواده‌ها، دانش‌آموزان و قبول‌شدگان در آزمون‌های سراسری و کنکور بتوانند کتاب‌های کمک آموزشی و نرم‌افزارهای خود را با اهدا به کتابخانه‌ها در اختیار سایر دانش‌آموزان قرار دهند تا در کنکور سال آینده نیز علاقمندان از این منابع استفاده کنند.

رضاقلیزاده افزود: در کنار همه وقف‌هایی که در طول سال از وقف اقتصادی و مالی گرفته تا وقف کارهای فراگیر عمومی، ضروری است تا وقف فرهنگی به ویژه در حوزه کتاب بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد تا بر غنای چنین ذخایر ارزشمند آثار مکتوب اضافه کرده و بر دامنه آن بیفزاییم.

وی خاطر نشان کرد: شرایط مساعدی در جامعه فراهم آمده تا ما بتوانیم با توسعه چنین فعالیت‌هایی به تقویت نهاد تأثیرگذار فرهنگی و توسعه امر کتاب و کتابخوانی اهتمامی جدی داشته باشیم تا با دور شدن از شرایط روزمرگی بتوانیم تحولات مناسب و مطلوبی را در مسیر توسعه همه‌جانبه شاهد باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار