رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: افرادی که یک دوز واکسن دریافت کرده‌اند به هیچ وجه ایمنی ندارند و حتما باید دوز دوم را دریافت کنند.
کد خبر: ۱۰۰۰۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲ 11 October 2021

 شهرام حبیب‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: افرادی که یک دوز واکسن دریافت کرده‌اند به هیچ وجه ایمنی ندارند و حتما باید دوز دوم را دریافت کنند.

وی افزود: سپری شدن دو هفته از زمان تزریق دُز دوم واکسن ایمنی نسبی در برابر مرگ‌و‌میر ایجاد می‌کند بنابراین مهمترین تاثیر واکسن در پیشگیری از مرگ‌و‌میر است که اگر فردی بعد از تزریق هر دو دوز واکسن، به کرونا مبتلا شود، شدت بیماری خفیف بوده و خطر مرگ‌و‌میر در آنها بسیار کمتر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی و بهداشتی استان اردبیل تأکید کرد: واکسن به هیچ وجه مانع ابتلای کامل نمی‌شود بنابراین افرادی که دو دوز واکسن دریافت کرده‌اند نیز باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

احتمال شیوع دوباره کرونا در استان

وی ادامه داد: حدود یک هفته است که تعداد ۲۰۰ بیمار بستری ثابت است و افزایش و کاهش موارد ترخیص و بستری تقریبا برابر است و نشان‌دهنده این است که ویروس در جامعه در حال انتشار بوده و هنوز خاموش نشده است.

حبیب‌زاده تشریح کرد: موارد خطری که می‌تواند باعث افزایش بروز بیماری شود عبارت است از سرد شدن هوا، اتمام ماه صفر و شروع مراسم عروسی و دورهمی، مسافرت‌ها و بازگشایی دانشگاه‌ها که با توجه به این عوامل، ممکن است در اوایل آبان ماه شاهد افزایش موارد بیماری باشیم، به طوری که در برخی از استان‌ها این افزایش شیوع بیماری مشاهده شده است.

وی بیان کرد: تقاضا داریم مردم استان واکسیناسیون را جدی بگیرند و امیدوار هستیم به زودی بیش از ۹۰ درصد گروه‌های هدف را واکسینه کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی و بهداشتی استان اردبیل با تآکید بر رعایت پروتکل‌ها و کاهش دورهمی‌ها، تصریح کرد: برگزاری مراسم عروسی در فضاهای بسته خطرناک است و برگزاری کلاس‌ها در دانشگاه‌ها بایستی براساس پروتکل‌های بهداشتی انجام شود.

وی گفت: وضعیت استان در تزریق دوز اول واکسن خوب است، اما در تزریق دوز دوم واکسن نسبت به میانگین کشوری، وضعیت خوبی نداریم. بنابراین درخواست می‌کنیم کسانی که نوبت دوز دوم آنان فرارسیده سریعا جهت تزریق واکسن اقدام نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار