رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در سال‌های اخیر دستاوردهای چشمگیری در تمامی بخش‌های زراعی ، باغی ، دام و حوزه‌های آب و خاک و امور اراضی و مکانیزاسیون این استان حاصل شده است.
کد خبر: ۱۰۰۰۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳ 12 October 2021

خلیل نیکشاد روز سه‌شنبه در نشست با رئیس و اعضای جامعه اسلامی اصناف و بازاریان اردبیل اظهارکرد: افزایش ظرفیت سردخانه‌های انبار سیب‌زمینی از ۵۰ هزار تن به بیش از ۱۳۰ از جمله این موفقیت‌ها می‌باشد.

وی گفت: همچنین بخش کشاورزی این استان در آبیاری تحت فشار که در ۱۵ سال گذشته در رتبه ۲۹ و ۳۰ کشوری قرار گرفته بود در ۲ سال اخیر به رتبه‌های سه و چهار رسیده است.

وی افزود: امسال به لحاظ بحران کم‌آبی و خشکسالی استحصال ۲۰ میلیون مترمکعب آب کشاورزی از سد یامچی عملی نشد ولی بدلیل تغییر و اصلاح الگوی کشت و حرکت‌های اساسی در استفاده از ترکیب کشت محصولات کم‌آب بردر بحث تولید و مدیریت مزرعه و تولید محصولات کشاورزان با بحران آب مواجه نشدند.

وی بیان کرد: فقط در مرکز استان در دشت اردبیل کشاورزان در سطحی معادل ۶ هزار هکتار اقدام به کشت حبوبات شده کردند که از لحاظ کم آب‌بری و تقویت زمین و دارا بودن ارزش اقتصادی بالا از لحاظ کمی و اقتصادی یک موفقیت است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل همچنین با اشاره به تدوین سند ۲۰ ساله راهبردی توسعه استان گفت: برای گذر از بحران‌ها و رسیدن به افق‌های موفقیت در سال‌های آتی در تولیدات کشاورزی برنامه محور و همراهی علوم تحقیقات ، تکنولوژی و ترویجی که همان کشاورزی صنعتی می‌باشد تلاش شده تا به صورت عملی گذر موفقیت‌آمیزی از کشاورزی سنتی به کشاورزی صنعتی داشته باشیم.

نیکشاد افزود: در چند سال اخیر سرمایه‌گذاری‌های خوبی در استان صورت گرفته است که از آن جمله می‌توان به احداث کارخانه صنایع تبدیلی و تکمیلی تهیه پوره ، آب میوه و کنسانتره اشاره کرد که بدون بهره‌مندی از تسهیلات بانکی با سرمایه‌گذاری پنج میلیارد ریالی در دشت مغان ضمن خرید میوه‌های پادرختی و حتی میوه‌های سردرختی اقدام به خرید و واردات میوه از استان‌های همجوار خواهد کرد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار