رئیس پلیس راهور استان اردبیل گفت: در شش ماهه اول سال جاری بیش از ۳۴ هزار نقل و انتقال خودرو در مراکز تعویض پلاک انجام شده است.
کد خبر: ۱۰۰۰۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳ 12 October 2021

سید حجت فتاحی اظهار کرد: با الکترونیکی شدن نوبت‌دهی مراکز تعویض پلاک هموطنان ساکن در استان اردبیل روزانه از ساعت ۱۰ صبح به بعد می‌توانند با مراجعه به سایت ثبت‌نام غیرحضوری انجام داده تا در موعد مقرر در مراکز تعویض پلاک حضور پیدا کنند.
وی تصریح کرد: به مناسبت هفته نیروی انتظامی ثبت و نوبت‌دهی غیرحضوری تا ساعت ۱۶ عصر انجام می‌شود به گونه‌ای که روزانه ۳۳۶ نفر فرصت ثبت‌نام در این سامانه برای حضور در مراکز تعویض پلاک را دارند.
رئیس پلیس راهور استان اردبیل ضرورت ارائه معاینه فنی را در هنگام تعویض پلاک برای خودرو‌های شخصی با چهار سال و عمومی با سپری شدن یک سال یادآور شد و گفت: پلیس تنها به مدت یک سال پلاک خودرو‌های فک پلاک شده را نگهداری می‌کند و بعد از گذشت یک سال دیگر امکان ارائه همان پلاک سابق وجود ندارد.
فتاحی افزود: برای پلاک‌های غیربومی که غیر از شماره ایران ۹۱ هستند، در همان روز قیچی کردن پلاک انجام شده و به هیچ وجه امکان نگهداری پلاک وجود ندارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: کلیه وکالت‌نامه‌ها در سال ۱۴۰۰ تا پایان آذرماه تمدید شده و امکان بهره‌برداری از وکالت‌نامه‌ها در نقل و انتقال خودرو وجود دارد که رانندگان خودرو باید به آن دقت کنند.


اجباری به مراجعه دفاتر اسناد رسمی نیست
رئیس پلیس راهور استان اردبیل در مورد رسمی بودن سند برگ سبز صادر شده پلیس بیان کرد: برگ سبزی که پلیس صادر می‌کند، سند رسمی محسوب می‌شود و اجبار و ضرورتی برای مراجعه به دفاتر اسناد رسمی وجود ندارد.
وی ادامه داد: تمام تلاش پلیس بر این است تا مردم هزینه اضافی به دفاتر اسناد رسمی پرداخت نکنند و از همین رو بر اساس رأی قطعی دیوان عدالت در سال ۹۸ و دستور دادستان کل کشور در ۱۳ شهریور امسال دیگر اجباری به مراجعه به دفاتر رسمی وجود ندارد و برگ سبز صادر شده پلیس سندیت رسمی دارد.


محدودیت‌های شبانه همچنان برقرار است
نقل و انتقال ۳۴ هزار خودرو در مراکز تعویض پلاکرئیس پلیس راهور استان اردبیل گفت: تاکنون هیچ بخشنامه، مصوبه و دستورالعملی مبنی بر لغو محدودیت تردد شبانه به پلیس ارسال نشده و به محض وصول این دستورالعمل و بخشنامه نسبت به برداشته شدن این محدودیت‌ها اقدام خواهیم کرد.
فتاحی افزود: در بحث تردد‌های جاده‌ای در داخل شهر‌ها مشکلی وجود ندارد، اما تردد خودرو‌های غیربومی و ورود آن‌ها به شهر‌های قرمز و نارنجی مشمول جریمه یک میلیون تومانی و ۵۰۰ هزار تومانی می‌شود.
وی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: ما همچنان تاکیدمان بر رعایت قوانین و مقررات و همچنین انضباط ترافیکی در کاهش تصادفات است تا پلیس راهور استان همچون سال ۹۹ و شش ماهه امسال بتواند با همراهی آحاد مردم به کاهش تصادفات و تلفات کمک کند.
فتاحی خط قرمز پلیس راهور را مخدوش شدن پلاک‌ها اعلام کرد و ادامه داد: روزانه ۱۵ دستگاه خودرو در استان به دلیل مخدوش شدن پلاک به پارکینگ منتقل شده و راننده به عنوان مجرم به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.
وی این موضوع را خط قرمز پلیس اعلام کرد و گفت: اجازه نخواهیم داد تا عده‌ای با تضییع حق دیگران بخواهند تخلفی آشکار انجام دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار