رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: اصناف بدون داشتن کارت واکسن اجازه فعالیت نخواهند داشت و باید تا پایان مهر ماه برای دریافت واکسن اقدام کنند.
کد خبر: ۱۰۰۱۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶ 13 October 2021

شهرام حبیب زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی اصلی ترین روش برای مقابله با ویروس کرونا محسوب می‌شود، اظهار کرد: اصلی ترین چالش پیش روی ما در این دوران دغدغه افزایش میزان بستری‌ها و فوتی‌های ناشی از ساده انگاری کرونا است و در این راستا باید مردم تا رفع کامل کرونا تغییراتی در سبک زندگی و روال عادی رفت و آمدهای خانوادگی خود ایجاد کنند.

وی استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌های اجتماعی را از اقدامات مؤثر در راستای مقابله با این ویروس عنوان کرد و افزود: هر خانه باید تبدیل به یک پایگاه سلامت شود و تمامی نکات بهداشتی و یا روش‌های نگه داری از بیمار به درستی صورت گیرد تا از ابتلاء سایر افراد خانواده جلوگیری شده و بیمار نیز در قرنطینه خانگی بهبود یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بر واکسینه شدن تمامی اصناف و کارمندان استان اردبیل تاکید کرد و گفت: بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا تا آخر مهرماه اصناف فرصت دارند تا برای دریافت واکسن اقدام کنند در غیر این صورت اجازه فعالیت نخواهند داشت.

حبیب زاده با اشاره به روند واکسیناسیون کرونا تصریح کرد: تاکنون در مجموع بیش از یک میلیون و ۹۹ هزار و ۴۳۹ دُز واکسن تزریق شده که از این تعداد ۷۶۳ هزار و ۳۷۲ دز مربوط به نوبت اول و ۳۳۶ هزار و ۶۷ دز مربوط به نوبت دوم است.

این مسئول در ادامه به تشریح آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان اردبیل پرداخت و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۲ بیمار جدید کرونایی در بخش‌های مختلف بیمارستان‌های استان اردبیل بستری شدند که از این تعداد حال عمومی ۴۶ بیمار وخیم گزارش شده و احتمال افزایش فوتی‌های کرونایی در چند روز آینده وجود دارد.

وی ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده‌های داغدار از فوت یک بیمار جدید کرونایی در شبانه روز گذشته خبر داد و افزود: تعداد کل بیماران بستری مبتلا به بیماری کرونا در استان اردبیل که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند به ۱۸۲ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: ۲۹ بیمار نیز با حال عمومی مناسب و بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان اردبیل مرخص شدند و ادامه روند درمان آنها بایستی از طریق آموزش صحیح به خانواده‌ها در قرنطینه خانگی صورت گیرد.

حبیب زاده خاطرنشان کرد: هم اکنون شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد، خلخال، مشگین‌شهر، گرمی، نمین و نیر در وضعیت زرد و شهرستان‌های بیله سوار، سرعین، کوثر و اصلاندوز در وضعیت آبی قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار