مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: این استان فاقد خانه امید بازنشستگان و سالمندان بوده و راه‌اندازی خانه امید شهرستان خلخال نخستین اقدام برای رفاه حال این قشر از جامعه خواهد بود.
کد خبر: ۱۰۰۲۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶ 16 October 2021

بهزاد ستاری روز شنبه در نشست با سرپرست فرمانداری خلخال افزود: تلاش مسئولان ذیربط و اعضای کانون بازنشستگان کشوری خلخال برای ایجاد خانه امید بازنشستگان و سالمندان نتیجه‌بخش بوده و بزودی مکانی مناسب برای گذران اوقات فراغت قشر تلاشگر بازنشسته در سنین سالمندی فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه با کاهش موالید و افزایش میانگین سنی جمعیت استان اردبیل هرم سنی این استان به سمت سالمندی و سالخوردگی در حال حرکت است، اظهارکرد: جمعیت سالمندان استان اردبیل هم‌اکنون به ۱۱۹ هزار نفر رسیده است.

وی گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها در ۲۰ سال آینده جمعیت سالمندی استان به چهار برابر افزایش خواهد یافت که در این راستا همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مردمی ضروری به نظر می‌رسد.

ستاری بیان کرد: هفت هزار و ۵۰۰ نفر از این سالمندان در مجموع از خدمات بهزیستی استان از جمله دریافت مستمری ماهانه برخوردار هستند و ۶۱۰ نفر نیز در ۱۰ مرکز شبانه‌روزی، روزانه، خانه حمایتی و مراقبت در منزل زیرپوشش خدمات اقامتی، توانبخشی، پزشکی و فرهنگی قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با اشاره به شعار امسال با عنوان "بهره‌مندی عادلانه همه سنین از فناوری دیجیتال"، لزوم آموزش مهارت‌های استفاده از فضای مجازی بویژه در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا را یادآور شد و بر توجه ویژه خانواده‌ها به این مهم تاکید کرد.

او به احداث مرکز نگهداری روزانه و خانه حمایتی سالمندان در شهرستان‌های استان اشاره کرد و گفت: متقاضیان بخش خصوصی راه‌اندازی این گونه مراکز حمایتی سالمندان از تسهیلات بانکی و حمایت اداری برخوردار می‌شوند.

سرپرست فرمانداری خلخال نیز در این نشست گفت: با توجه به تامین اعتبار موردنیاز از سوی سازمان بازنشستگان کشوری ، خانه امید خلخال به عنوان نخستین خانه امید بازنشستگان کشوری استان اردبیل راه‌اندازی خواهد شد.

مسعود یگانه اظهارکرد: در کنار تلاش برای ایجاد امکانات رفاهی سالمندان ، تامین مسکن محرومان و معلولان و بهبود وضعیت معیشتی و زندگی مددجویان تحت پوشش بهزیستی همواره مورد حمایت فرمانداری بوده است.

وی گفت: به لحاظ نیاز جمعیت سالمند به مراکز تفریحی و اقامتی باید در این شهرستان سرای سالمندان با رویکرد خدمت به این قشر ایجاد شود.

سرپرست فرمانداری خلخال بر لزوم مناسب‌سازی معابر عمومی توسط شهرداری و همچنین ایجاد سهولت در تردد افراد معلول و سالمند در ساختمان‌های اداری دولتی و دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان و بانک‌ها تاکید کرد و گفت: در شرایط فعلی بیشتر سالمندان و معلولان در مراجعه به ادارات و بانک‌ها با مشکل مواجه هستند.

۳۰۰ سالمند ، ۴۵ معلول دارای ضایعه نخاعی، ۱۱۰ معلول نابینا، ۱۴۰ نفر ناشنوا و کم‌شنوا ، ۹۱۰ معلول جسمی و حرکتی و ۱۰۰ نفر بیمار دچاراختلال روانی زیر چترحمایتی بهزیستی خلخال قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار