نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با اشاره به قابلیت پیگیری تخلفات دستگاه‌ها در قالب ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: این ماده در حوزه شهرداری همدان اعمال شده و با قاطبه آرای نمایندگان موضوع در صحن علنی مجلس رسیدگی خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۰۳۹۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۳ 24 October 2021
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با اشاره به قابلیت پیگیری تخلفات دستگاه‌ها در قالب ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: این ماده در حوزه شهرداری همدان اعمال شده و با قاطبه آرای نمایندگان موضوع در صحن علنی مجلس رسیدگی خواهد شد.

به گزارش تابناک همدان، به نقل از فارس؛ حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در همدان ضمن ارائه توضیحاتی از چگونگی اعمال ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی مجلس اظهار کرد: ماده ۲۳۴ جزو آیین‌نامه داخلی مجلس است به طوری که نمایندگان از هر دستگاهی که شکایت داشته باشند می‌توانند محور‌های ماده اتهامی آن دستگاه را در سیستم مجلس بارگذاری کنند.

وی ادامه داد: پس از ثبت آن در سیستم مجلس، اگر ۱۰ نفر از نمایندگان به آن رای دهند، این موضوع در کمیسیون مربوطه قرار می‌گیرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: پس از رسیدن موضوع به کمیسیون، نماینده خواستار اعمال ماده ۲۳۴ به همراه مواد اتهامی به نمایندگان در کمیسیون حاضر می‌شوند، توضیحات ارائه شده و سپس رای‌گیری می‌شود.

وی بیان کرد: اگر نمایندگان آن کمیسیون به موضوع اتهامی و اعمال ماده ۲۳۴ رای دادند، لایحه اتهامی تنظیم و در صحن علنی مجلس گزارش می‌شود سپس به دستگاه قضایی ارسال شده و در آنجا بدون نوبت رسیدگی می‌شود.

فلاحی در پاسخ به اینکه آیا این ماده در دوره‌های قبلی مجلس نیز اعمال شده است خاطرنشان کرد: در مجلس چهارم در طول چهار سال چهار مورد و در مجلس یازدهم تاکنون ۲۶ مورد داشتیم که خیلی از آن‌ها رسیدگی شده است.

 وی اضافه کرد: در استان همدان نیز یک مورد آن هم در حوزه شهرداری اعمال ماده ۲۳۴ شده است که با قاطبه آرای نمایندگان رای آورده و با طرح در صحن علنی مجلس رسیدگی خواهد شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس در خصوص اینکه موارد زیادی از اعمال ماده ۲۳۴ بوده که دستگاه‌ها پاسخ نداده‌اند افزود: همان یک مورد اعمال ماده ۲۳۴ نیز از طریق بنده پیگیری شده و در سازمان صمت نیز موردی داشتیم که در کمیسیون رای نیاورد.

به گزارش فارس، در جلسه تودیع و معارفه شهردار همدان، عباس صوفی شهردار سابق وقتی عنوان کرد، «برخی به اسم انقلابی‌گری برای شهر و مدیران شهری حاشیه سازی می‌کنند و پرونده مدیریت شهری من پاک است» حجت‌الاسلام فلاحی در پاسخ به او گفت، کار‌ها باید کارشناسی انجام شود و تمام مسوولان باید در این زمینه پاسخگو باشند، نمایندگان نیز حق این را دارند تا از طریق ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی مجلس پیگیر تخلفات در اسرع وقت باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار