این روز‌ها مراسم‌ها و تجمع‌ها در استان اردبیل به اوج خود رسیده و هموطنان بدون هیچ ترسی از بیماری بدون ماسک و به بهانه‌های مختلف مثل مراسم عروسی دور هم جمع می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۰۶۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۸ 02 November 2021

 

شهرام حبیب‌زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با اشاره به افزایش موارد بروز بیماری کووید.۱۹ و نارنجی شدن وضعیت شیوع این بیماری در شهرستان اردبیل اظهار کرد: طبق هشدار‌های قبلی، چرخش شیوع ویروس در جامعه برقرار است و با سرد شدن هوا و کم شدن تهویه فضا‌های سربسته، احتمال انتشار ویروس بیشتر شده است.

تاکید بر رعایت موارد ایمنی سلامت در سفر‌های خارجی
وی با هشدار به رعایت موارد ایمنی سلامت در سفر‌های خارجی بیان کرد: چرخه شیوع کرونا در برخی کشور‌ها مثل ترکیه و روسیه در حال ورود به خیز بعدی بوده و ویروس دلتاپلاس به عنوان سویه جدید در این کشور‌ها شایع شده و با توجه به مراودات با این کشورها، ممکن است سویه جدید ویروس کرونا از طریق مرز‌ها وارد استان شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با اشاره به برگزاری مراسم عروسی و عادی‌انگاری شیوع کرونا در جامعه گفت: اگر جهش جدیدی در ویروس کرونا اتفاق بیافتد، احتمال شیوع خیز ششم بسیار زیاد خواهد بود و بر این اساس، در صورت کم‌توجهی شهروندان شیوع موج ششم دور از انتظار نیست.
وی بیان کرد: شهرستان اردبیل به علت افزایش موارد ابتلا، از شرایط زرد شیوع خارج شده و در وضعیت نارنجی قرار گرفته است.
مسئولان پیش‌بینی کرده بودند که آغاز آبان ماه با روند صعودی کرونا همراه خواهد بود، همه این پیش‌بینی‌ها درست از آب درآمد و متأسفانه شرایط همه‌گیری کرونا در استان اردبیل کاملاً مشهود است.

تغییر رنگ اردبیل به نارنجی و هشدار استاندار
استاندار اردبیل با بیان اینکه وضعیت کرونایی استان نارنجی است گفت: اگر مردم به برگزاری مجالس و دورهمی‌ها ادامه دهند به وضعیت قرمز خواهیم رسید.
کارمندانی که واکسن نزده اند باید هر ۳ روز یکبار تست کرونا بدهند
کارمندانی که واکسن کرونا را تزریق نکرده اند، طبق مصوبه ستاد ملی کرونا باید هر ۷۲ یکبار آزمایش pcr داده و نتیجه را به سازمان ارائه دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار