مدیرکل امور عشایری استان اردبیل گفت:عشایر استان تا هشتم آذر ماه مهلت دارند نسبت به تمدید پروانه چرای دام‌های خود اقدام کنند.
کد خبر: ۱۰۰۶۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳ 03 November 2021

به گزارش تابناک اردبیل، معرفت آذری مدیرکل امور عشایری استان اردبیل گفت: سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در فراخوان جدید خود مهلت تمدید پروانه چرای دامداران و عشایر را تا هشتم آذرماه اعلام کرد.
او گفت: عشایر دارای پروانه چرای دام در مناطق مختلف این استان با ارائه کارت ملی و پرداخت عوارض باید اعتبار پروانه چرای دام را تمدید کرده و سپس اقدام به تهیه و انعقاد طرح مرتعداری تلفیقی کنند.
مدیرکل امور عشایری استان اردبیل اظهار کرد: دامدارانی که تاکنون نسبت به تمدید پروانه چرای دام اقدام نکرده اند تا تاریخ ذکر شده مهلت دارند با مراجعه به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌ها نسبت به تمدید پروانه چرای دام اقدام کنند.
آذری ادامه داد: عدم تمدید سالانه کارت پروانه چرای دام، ابطال و سلب امکان دامداری در مرتع را به همراه دارد و در صورت گسیل دام توسط دامدار به مرتع به عنوان متخلف شناسایی و از طریق یگان حفاظت منابع طبیعی به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.
او افزود: همچنین در صورت عدم تمدید سالانه، پروانه چرای دام دامدار باطل و مرتع بلامعارض شناخته شده و اراضی ملی و مرتعی به سایر دامداران و یا عشایر واجد شرایط که در استان حضور دارند واگذار می‌شود.
مدیرکل امور عشایری استان اردبیل گفت:عوارض تمدید پروانه چرای دام هر سال از طرف سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تعیین می‌شود که رقم آن ناچیز است و با هزینه کرد آن در اجرای طرح‌های اصلاحی و احیایی در واقع عواید و منافع آن به دامدار و مرتعدار باز می‌گردد.

حفاظت از مراتع اردبیل در گرو ممیزی دقیق
مراتع ثروت ملی محسوب می‌شود که این ثروت بیش از پیش نیاز به مدیریت صحیح و حفاظت دارد. اهمیت حفظ مراتع در استان‌هایی مثل اردبیل که دامپروری بخش مهمی از اقتصاد آن‌ها را تشکیل می‌دهد، بیشتر احساس می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار