مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل گفت: در ۷ ماهه امسال ۱۰۰ هزار مسافر در فرودگاه اردبیل از طریق پروازهای انجام شده جابجا شده‌اند.
کد خبر: ۱۰۰۷۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۱ 08 November 2021

محمد قصابی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در استان اردبیل ۲ فرودگاه در شهر اردبیل و پارس‌آباد وجود دارد که به صورت منظم با پروازهای روزانه سعی دارند به اهالی ارائه خدمات کنند.

وی تصریح کرد: در فرودگاه پارس‌آباد به صورت هفتگی ۲ پرواز از پارس‌آباد به تهران و بالعکس انجام می‌شود و این فرودگاه دارای باند، پارکینگ و ترمینال مسافری است و قرار است جایگاه سوخت‌رسانی نیز در این فرودگاه با تأمین منابع اعتباری استانی اجرایی و عملیاتی شود.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل گفت: با احداث جایگاه سوخت‌گیری در فرودگاه پارس‌آباد امیدواریم بخشی از تجهیزات و امکانات این فرودگاه به ویژه سیستم روشنایی نیز راه‌اندازی شود تا شرکت‌های هواپیمایی رغبت به برقراری پروازهای بیشتر را داشته باشند.

قصابی افزود: در فرودگاه اردبیل نیز به صورت هفتگی ۶۰ پرواز به مقصد تهران، مشهد و اهواز دایر است که البته در روزهای اخیر پرواز اهواز به دلایل خاص کنسل شده است.

وی وجود ۲ باند را در فرودگاه اردبیل یادآور شد و خاطر نشان کرد: عملیات بهسازی باند اصلی فرودگاه اردبیل از سال ۹۷ شروع شده و تا یک ماه آینده به شکل کامل به بهره‌برداری می‌رسد.

قصابی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در این باند از دستگاه‌های کمک ناوبری به ویژه آیلس کت ۲ و سیستم روشنایی استاندارد استفاده خواهیم کرد تا در نشست و برخاست هواپیماها مشکلی وجود نداشته باشد.

وی ارائه خدمات به مسافران را از طریق ۳ سالن ترمینالی اعم از پروازهای داخلی و خارجی یادآور شد و بیان کرد: با هدف ایجاد ایمنی سعی شده تا واحدهای عملیاتی به ویژه آتش‌نشانی، ایمنی زمینی، امداد و نجات در شرایط اضطراری و واحد فنی همواره پای کار بوده و ارائه خدمات کنند.

قصابی ادامه داد: در ۷ ماهه امسال با انجام یک‌هزار و ۵۰۰ پرواز در فرودگاه اردبیل بیش از ۱۰۰ هزار مسافر جابجا شده و ارائه خدمات به آنها انجام شده است.

تأخیر و کنسلی پروازها تا ۶۰ درصد کاهش می‌یابد

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل شعار شرکت‌های هواپیمایی را برقراری ایمنی و امنیت در پروازها برای کاهش دغدغه‌های مردم توصیف کرد و گفت: بهسازی باند اصلی فرودگاه اردبیل با هدف کاهش تأخیر و کنسلی‌های فرودگاه اردبیل انجام شده و قرار بود در مدت ۱۵ ماه این پروژه به سرانجام برسد که با تأخیر در تکمیل و راه‌اندازی این طرح روبه‌رو هستیم.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: برای اولین بار در کشور از آسفالت پلیمری در فرودگاه اردبیل استفاده می‌شود و پروژه به رغم تأخیر و تعلل با کیفیت مناسب تا آخر آذرماه تحویل فرودگاه شده تا مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

قصابی تجهیز فرودگاه را به سیستم کمک ناوبری عملیاتی و آیلس کت ۲ با روشنایی استاندارد به همراه خرید دستگاه یخ‌زدا یادآور شد و تصریح کرد: با تمام امکانات فراهم شده در فرودگاه اردبیل امیدواریم میزان تأخیری‌ها و کنسلی‌های پرواز فرودگاه اردبیل ۶۰ درصد کاهش پیدا کند.

وی افزود: برای خرید این تجهیزات ما از توان داخلی استفاده کردیم و قرار شده شرکت متولی تا آخر آذرماه سیستم کت ۲ و روشنایی استاندارد را تحویل دهد تا ما بتوانیم بخشی از مشکلات فرودگاه اردبیل را که ناشی از شرایط آب و هوایی خاص است، برطرف کنیم.

قصابی از احداث آشیانه در فرودگاه اردبیل برای ماندگاری هواپیماها و راه‌اندازی ایرلاین خصوصی ویژه استان اردبیل خبر داد و خاطر نشان کرد: ۲ سرمایه‌گذار پیشنهاد خود را ارائه کردند که قرار شد در شورای عالی هواپیمایی کشور درخواست راه‌اندازی ایرلاین ویژه استان اردبیل به تصویب رسیده و مقدمات خرید هواپیما و سایر امکانات از سوی سرمایه‌گذار فراهم آید.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل اضافه کرد: در سفر اخیر رئیس جمهور قرار شد علاوه بر بهسازی باند ۳۳۱۵، نصب روشنایی و تجهیزات مدرن، تأسیس ایرلاین ویژه استان اردبیل و خرید دستگاه یخ‌زدایی در اولویت برنامه‌ریزی‌ها قرار گیرد.

وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در سال آینده از سیستم یخ‌زدایی در فرودگاه اردبیل استفاده کنیم تا بخشی از مشکلات نشست و برخاست هواپیماها در ایام سرد سال رفع شود.

قصابی از آمادگی فرودگاه اردبیل برای راه‌اندازی پرواز در مسیرهای مختلف خبر داد و گفت: ما علاقه‌مند به دایر کردن پرواز به شهرهای جنوبی کشورهای حاشیه خلیج فارس، ترکیه، آذربایجان و سایر کشورهای همسایه هستیم که امیدواریم با راه‌اندازی باند اصلی شرایط این امر فراهم آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار