افرادی که واکسن سینوفارم و برکت را دریافت کردند باید به فاصله چهار ماه پس از تزریق نوبت دوم، دز سوم را دریافت کنند.
کد خبر: ۱۰۰۷۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷ 08 November 2021

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان با بیان اینکه تاکنون حدود یک و نیم میلیون دز واکسن کرونا در دز اول و دوم در استان اردبیل تزریق شده است، گفت: همه افرادی که جزو اولویت اول تزریق واکسن کرونا بوده اند، دُز سوم را دریافت خواهند کرد که طبق برنامه کادر درمان و بهداشت، ساکنان آسایشگاه‌های سالمندان، بیماران خاص و افراد بالای ۶۰ سال می‌توانند دُز سوم را دریافت کنند.

دکتر شهرام حبیب زاده افزود: با توجه به اینکه در ابتدای تزریق واکسن کرونا، کادر درمان و سالمندان جامعه هدف بودند دز سوم نیز برای این افراد آغاز خواهد شد تا به تدریج سایر گروه‌ها وارد چرخه تزریق شوند.

وی اظهار کرد: افرادی که دز اول و دوم واکسن سینوفارم و برکت دریافت کرده اند باید دز سوم را هم سینوفارم و برکت دریافت کنند که تمام اطلاعات لازم در سامانه و کارت واکسن افراد ثبت شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با بیان اینکه در حال حاضر شیوع کرونا رفته رفته در استان بیشتر می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۹۳ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

شهرام حبیب زاده با تشریح وضعیت شیوع کرونا در شهرستان‌های استان گفت: هم اکنون شهرستان مشگین شهر در وضعیت نارنجی، شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد، گرمی و بیله سوار در وضعیت زرد و شهرستان‌های خلخال، نمین، کوثر، سرعین، نیر و اصلاندوز در وضعیت آبی قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار