رئیس اداره میراث ‌فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نیر گفت: نخستین هتل سه ستاره روستایی استان اردبیل در روستای نمونه گردشگری کورعباسلو شهرستان نیر توسط بخش خصوصی احداث می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۷۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹ 08 November 2021

 

به گزارش تابناک اردبیل، بهنام وکیلی روز دوشنبه با بیان اینکه عملیات اجرایی احداث این هتل از سال ۹۷ شروع شده و هم اکنون بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: بخش خصوصی برای احداث آن ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری خواهد کرد.

وی اظهار کرد: هتل سه ستاره روستای کورعباسلوی شهرستان نیر با زیربنای هزار و ۶۱۸ متر مربع شامل ۲۴ اتاق و ۴۸ تخت در حال احداث است و تلاش می شود طبق برنامه ریزی صورت گرفته تکمیل و به بهره برداری برسد.

او بیان کرد: با افتتاح و بهره برداری از این هتل علاوه بر اشتغال ۳۵ نفر شاهد توسعه و رونق گردشگری در منطقه خواهیم بود.

وی اضافه کرد: اجرای محوطه گردشگری در روستای کورعباسلو در مساحت یک هزار و ۲۶۶ مترمربع نیز دیگر پروژه‌ای است که با سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در حال اجرا بوده و در حال حاضر بیش از ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

شهرستان نیر با آثار فراوان باستانی و تاریخی در ۳۰ کیلومتری جنوب غربی اردبیل و در مسیر جاده ترانزیتی اردبیل - سراب واقع شده است.

پل تاریخی قرمز (قرمیزی کورپی) بر روی رودخانه آغلاغان یا نیرچائی مربوط به دوره صفوی در بافت مرکزی شهر ، بقعه کورائیم در روستای کورائیم متعلق به قرن هفتم هجری ، کاروانسرای شاه عباسی یا رباط سنگی در کنار جاده قدیم نیر - سراب ، دهکده‌های صخره‌ای اباذر و گلستان با فضاهای معماری خاص ، غار فرهاد یا فرهاد کهلی و آیی قالاسی از جمله آثار تاریخی شهرستان نیر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار