شعبه شورای حل اختلاف ویژه فرهنگ و رسانه اردبیل افتتاح شد.
کد خبر: ۱۰۰۸۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷ 10 November 2021

همزمان با گرامیداشت روز شورای حل اختلاف، شعبه شورای حل اختلاف ویژه فرهنگ و رسانه با حضور دادستان استان، رئیس شورا‌های حل اختلاف استان و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اصحاب رسانه استان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل افتتاح شد.

افتتاح شعبه شورای حل اختلاف ویژه فرهنگ و رسانه

افتتاح شعبه شورای حل اختلاف ویژه فرهنگ و رسانهدر این آیین، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: توجه مقام‌های قضایی به مقوله فرهنگ و ارج نهادن به نیاز‌های قشر اصحاب فرهنگ و رسانه اتفاق خوبی برای رسالت این قشر خواهد بود.

عبدالله بحرالعلومی افزود: با این اقدام جدید، از حقوق حرفه‌ای اصحاب فرهنگ و رسانه در استان صیانت خواهد شد و این حرکت، نشان از رویکرد جدید و حمایت دستگاه قضا از اصحاب فرهنگ و رسانه در جامعه دارد.

 

افتتاح شعبه شورای حل اختلاف ویژه فرهنگ و رسانهدادستان عمومی و انقلاب اردبیل هم گفت: خداوند متعال در سوره قلم به «نون و قلم» سوگند یاد کرده و این نشان می‌دهد که اصحاب فرهنگ و رسانه رسالت سنگینی در حوزه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی دارند.

عبدالله طباطبایی افزود: با وجود قسم‌های الهی در سوره‌های مختلف قرآن کریم نشان می‌دهد که این قسم‌ها اهمیت و فلسفه خاصی دارد و باید به سوره قلم توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی تصریح کرد: اصحاب رسانه و قلم بیداری بزرگی را در جامعه ایجاد کرده اند و نشان می‌دهد که نیازمند فعالیت‌های رسانه‌ای در همه زمینه‌ها هستیم تا شاهد اقدام‌های اساسی در جامعه باشیم.

افتتاح شعبه شورای حل اختلاف ویژه فرهنگ و رسانهرئیس شورای حل اختلاف استان هم در آیین افتتاح شعبه شورای حل اختلاف ویژه فرهنگ و رسانه گفت: توجه به مسئله صلح و سازش کار در این عرصه و میدان تلاش و معنویت خاصی را می طلبد و از همه اقشار مختلف مردم به ویژه اصحاب فرهنگ و رسانه دعوت می‌کنیم تا یاری گر این نهاد در ترویج فرهنگ صلح و سازش باشند.

حجت الاسلام حسین علوی افزود: احادیث و روایت‌های متعددی در خصوص صلح و آشتی در جامعه وجود دارد و پاداش مروج صلح در جامعه مانند مجاهدت در راه خدا که همان شهادت است را نیز اطلاق کرده اند پس نشان می‌دهد که حل اختلاف در بین انسان‌ها مانند مجاهدت در راه خدا است.

وی بیان کرد: تاثیرگذاری بسیاری از آثار هنری و کتب در جامعه مشهود است و نشان می‌دهد که صاحبان و تولید کنندگان این عرصه مورد توجه جامعه هستند باید از تلاش و کوشش آن‌ها در راستای ترویج فرهنگ صلح و آشتی بهره برد.

در این آیین، شعبه شورای حل اختلاف ویژه اصحاب فرهنگ و هنر استان اردبیل در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل افتتاح شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار