۳۲۵ نفر از زندانیان در ۷ ماه گذشته به کمک اعضای شورا‌های حل اختلاف از زندان‌های استان اردبیل آزاد شدند.
کد خبر: ۱۰۰۸۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱ 10 November 2021

 

به گزارش تابناک اردبیل، در مراسم نوزدهمین سالگرد بنیانگذاری شورا‌های حل اختلاف، رئیس کل دادگستری استان از اعضای شورای حل اختلاف که بدون هیچ چشمداشتی و صرفا برای رضای خدا و جلب رضایتمندی عمومی مردم شبانه روزی جهادگونه تلاش می‌کنند، قدردانی کرد.

حجت الاسلام کثیرلو گفت: موضوع صلح و سازش از صدر اسلام بوده و با گذشت زمان با ایجاد تشکیلات جامع گسترده شده است که اکنون شورا‌های حل اختلاف در کنار دادگستری‌ها برای ایجاد صلح و سازش و ترویج و گسترش آن تلاش می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه حدود صد هزار پرونده در سال گذشته در شورا‌های حل اختلاف استان رسیدگی شده و حدود یک سوم آن با صلح و سازش خاتمه یافته است، افزود : مسلما مختومه شدن پرونده‌ها با صلح و سازش موجب برچیده شدن کینه و کدورت در طرفین پرونده‌ها می‌شود و صلح و دوستی دوباره در بین آنان برقرار می شود که این امر از مهم‌ترین اهداف ترسیمی برای شورا‌های حل اختلاف می‌باشد.
رئیس کل دادگستری استان همچنین یکی از مهمترین اولویت‌های عملکرد دستگاه قضایی را، عمل بر اساس سند تحول قضایی بیان و اضافه کرد : یکی از مهمترین موضوعاتی که در سند تحول قضایی به آن اشاره شده بحث نهاد داوری است که از عوامل مهم و موثر در بحث صلح و سازش است و دستگاه قصایی نیز به جد از این موضوع حمایت می‌کند.
حجت الاسلام کثیرلو به اقدام کارگروه جهادی بخشایش که در سال گذشته ۱۷ مورد و امسال نیز ۵ مورد پرونده‌های منجر به قصاص را با صلح و سازش مختومه کردند را بسیار ارزشمند دانست و افزود: اینگونه اقدامات جای بسی قدرددانی دارد و امید است همچنان با اهتمام و پشتکاری اعضای جهادی بخشایش این روند استمرار داشته باشد.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان هم از کسب رتبه دوم کشوری شورا‌های حل اختلاف استان خبر داد و گفت : از مجموعه پرونده‌های وارده به شورا‌های حل اختلاف استان ۳۷ در صد با صلح و سازش مختومه شده است.
حجت الاسلام علوی افزود: در ۷ ماهه سال جاری ۳۲۵ نفر از زندانیان به کمک اعضای شورا‌های حل اختلاف از زندان‌های استان آزاد شده اند.
در پایان این مراسم از تعدادی از اعضای کارگروه جهادی و اعضای شورا‌های حل اختلاف استان به صورت نمادین تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار