فرماندار اردبیل:
فرماندار اردبیل از فعالیت ۵ کمپ ترک اعتیاد با مشارکت بخش خصوصی در اردبیل خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۹۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴ 15 November 2021

به گزارش تابناک اردبیل، مسعود امامی یگانه ظهر دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در اردبیل اظهار کرد: به رغم ورود دولت در کاهش موارد ابتلاء به اعتیاد، حضور و فعالیت بخش خصوصی در این خصوص بسیار حائز اهمیت است و ما از فعالیت بخش خصوصی در امر پیشگیری از اعتیاد حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه اعتیاد به عنوان اولین و مهمترین علت اصلی آسیب‌های اجتماعی است، تصریح کرد: برنامه‌های متعدد اجرا شده از سوی دولت و سازمان‌های مردم‌نهاد در مورد کاهش روند اعتیاد در کشور و استان اردبیل، به طور نسبی نیازهای جامعه را در این زمینه برآورد کرده اما جا دارد تا بیشتر از این موارد در زمینه کاهش این پدیده شوم در استان اقدام شود.

فرماندار اردبیل ورود بخش خصوصی با همراهی سازمان‌های مردم نهاد را به بحث اعتیاد مهم ارزیابی کرد و گفت: نظارت مستمر بر فعالیت کمپ‌های نگهداری و بازتوانی معتادان توسط دستگاه‌های ذیربط باید انجام گیرد.

امامی یگانه همچنین به نقش بهزیستی در این زمینه اشاره کرد و افزود: ما از فعالیت خیرین و بنیادهای متخصص و ذیصلاح در این زمینه نیز حمایت می‌کنیم تا شاهد جامعه‌ای پاک و عاری از هر نوع آسیب اجتماعی به ویژه اعتیاد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: تاکنون ۵ کمپ ترک اعتیاد با مشارکت بخش خصوصی در شهرستان اردبیل فعالیت می‌کند که در صدد هستیم با مشارکت همه ارگان‌های ذیربط، با ارائه خدمات بهینه در راستای بازگشت معتادان به دامن جامعه و خانواده‌هایشان در این مراکز فراهم شود.

رئیس شورای اداری شهرستان اردبیل اضافه کرد: مراقبت خانواده‌ها و کانون خانواده مهمترین و تأثیرگذارترین نهاد برای جلوگیری از ترویج اعتیاد در جامعه است.

امامی یگانه بیان کرد: همه دستگاه‌ها موظف به همکاری با فعالان در حوزه آموزش‌های اجتماعی و فرهنگی در زمینه جلوگیری از شیوع آسیب گرایش به مواد مخدر در جامعه هستند و همگان باید با جدیت به وظایف قانونی خود عمل کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار