مدیر عامل کارخانه سبلان پارچه اردبیل گفت:حقوق شهریور ماه کارگران این کارخانه پرداخت شده و حقوق مهرماه آنها هم بزودی پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۱۰۱۰۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷ 20 November 2021

 

انور حجازی‌نیا  روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بعد از ۱۴ سال رکود، کار خانه سبلان پارچه فعالیت را از سر گرفته و در مسیر جهش تولید و اشتغال زایی قرار گرفته است و اطمینان می‌دهیم همچنان مدافع حق و حقوق کارگران خواهیم بود.

وی اضافه کرد: دلیل اصلی تاخیر حقوق پرسنل نبود حساب پس انداز و جاری در شرکت بوده که سبب ایجاد بی‌نظمی‌ در دریافت و پرداخت حساب‌ها بویژه  پرداخت حقوق کارگران شده که با بررسی و رسیدگی‌های لازم  تلاش شد حقوق همه کارکنان کارخانه پرداخت شود.

به گزارش ایرنا، به تازگی در فضای مجازی اخباری در باره پرداخت نشدن دستمزد کارگران و تجمع  آنها در اعتراض به این وضعیت منتشر شد.

کمیته‌ای نیز از سوی استانداری اردبیل برای رسیدگی به مشکلات این کارخانه تشکیل و مسایل پیش آمده از سوی اعضای آن مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر عامل کارخانه سبلان پارچه اردبیل ادامه داد:برنامه این است شرکت بعد از ۱۴ سال رکود در کمتر از چهار ماه جلوی کلیه انحرافات را گرفته و در حال حاضر این کارخانه در مسیر اصلی اهداف سازمانی خود  که تولید پوشاک با کیفیت بالا و با قیمت پایین می‌باشد، قرار گرفته است.

حجازی نیا با بیان اینکه در حال حاضر ۱۴۰۰ نفر در این کارخانه مشغول کار هستند، افزود:اواخر پارسال بعد از سفر رئیس قوه قضاییه وقت  به استان اردبیل کارخانه سبلان پارچه اردبیل بعد از ۱۴ سال تحویل صاحب اصلی شد و چرخه تولید کارخانه به راه افتاد و تلاش بر این است میزان اشتغال‌ در این کارخانه را به پنج هزار نفر برسانیم.
حقوق کارگران کارخانه سبلان پارچه اردبیل پرداخت شد

حجازی‌نیا گفت: پیگیری دستگاه قضایی برای بازگشت این کارخانه به صاحب اصلی نتیجه داد و مصمم هستیم تکمیل خط تولید و ظرفیت توسعه اشتغال را از اولویت‌های اساسی برنامه خود قرار دهیم.

مدیر عامل کارخانه سبلان پارچه اردبیل با بیان اینکه سبلان پارچه الگویی برای نساجی ایران است،افزود: برند ما در دنیا شناخته شده است و تولیدات این کارخانه ضمن تامین بازارهای داخلی به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

حجازی نیا گفت: امیدوارم سبلان پارچه تبدیل به برند جهانی شده و الگویی برای نساجی ایران باشد تا بتوان در مسیر رهایی از اقتصاد منفی نفت قدم مهمی برداریم .

وی با اشاره به اینکه احیا و توسعه این کارخانه در راستای جهاد اقتصادی و جهش تولید است، افزود: دیروز در سنگر جنگ با لباس خاکی و امروز وظیفه‌ی سنگین‌تری از آن روزها در عرصه جنگ اقتصادی حضور داریم و با توجه به بیکاری و آسیبب‌های اجتماعی موجود در این منطقه، امید است با احیای کارخانه سبلان پارچه و فاز توسعه‌ای در آن شاهد رونق و توسعه این کارخانه باشیم.

مجتمع کارخانه‌ای سبلان پارچه شامل هفت کارخانه تولیدی پوشاک زنجیره‌ای در سال ۸۶ راه اندازی شد، این واحد بزرگ تولیدی چرخه کامل تبدیل پنبه به نخ و نخ به انواع منسوجات و پارچه‌ها را دارا می‌باشد و با صرف یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ﷼ با ظرفیت ایجاد اشتغال برای حدود پنج هزار نفر در آن  سال راه‌اندازی شد اما پس از مدت بسیار کوتاه این واحد تعطیل شده و تا مرز ورشکستگی پیش رفت.

این کارخانه  که تا سال ۹۹ در حالت رکود بود با حمایت‌های دولت و قوه قضاییه  دوباره فعال شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار