مدیر منطقه ویژه اقتصادی نمین گفت: بستر و زمینه برای سرمایه‌گذاری در این منطقه فراهم شده و آماده حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی نمین هستیم.
کد خبر: ۱۰۱۱۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۸ 23 November 2021

 

ناصر روحی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:زمین به صورت رایگان در این منطقه به سرمایه‌گذاران واگذار می‌شود ولی برای تامین زیرساخت‌های لازم مبالغی از سرمایه‌گذاران در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد:زیرساخت‌های لازم اعم از برق ،آب ،گاز و راه در منطقه ویژه اقتصادی نمین فراهم شده و طی بازدیدی که استاندار اردبیل از این منطقه داشتند مقرر شد دستگاه‌های مربوطه ظرف ۲ ماه آینده زیرساخت‌های لازم را آماده کنند.

روحی ادامه داد: عملیات اجرایی آماده‌سازی فاز اول این طرح به میزان ۴۰۰ هکتار به اتمام رسیده و حصار کشی و فنس‌کشی فاز اول طبق استاندارد گمرکات انجام گرفته است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی نمین اظهار کرد: مجموع منطقه ویژه اقتصادی نمین ۲ هزار و ۵۵ هکتار است که با حضور و سرمایه‌گذاری در این منطقه زمینه برای اشتغال سه هزار نفر دراستان اردبیل فراهم می‌شود و فاز دوم این طرح هم بعد از اتمام فاز اول اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به عملیات اجرایی کارخانه کریستال در منطقه اقتصادی ویژه نمین افزود: این کارخانه یکی از بزرگترین واحدهای تولیدی در خاورمیانه محسوب می‌شود که فاز اول این کارخانه ظرف ۲ ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

روحی با بیان اینکه بستر و فضا برای سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی نمین فراهم است، افزود: تامین زمین ارزان قیمت با هدف رونق تولید و اشتغال و معاف از عوارض گمرکی از جمله مشوق های لازم برای سرمایه گذاری در این منطقه است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی نمین تسهیل واردات و صادرات کالا، حمایت از صنایع داخلی، جذب فناوری‌های نوین، سرمایه‌گذاری در تولید و توسعه منطقه‌ای، پشتیبانی از فعالیت‌های اقتصادی، ارتباط تجاری بین‌المللی، تحرک بخشی به اقتصاد منطقه‌ای، صادرات غیرنفتی، ایجاد اشتغال مولد، جذب سرمایه‌گذاری، معافیت گمرکی تا سقف ارزش افزوده، ورود ماشین آلات خط تولید، ابزار اداری بدون عوارض گمرکی و اشتغالزایی را از اهداف و مزایای منطقه ویژه اقتصادی در استان ذکر کرد.

طرح منطقه ویژه اقتصادی نمین در نزدیکی فرودگاه اردبیل در سال ۸۵ در هیات دولت و در سال ۸۹ در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

این طرح در پنج فاز قابل اجراست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار