سرپرست فرمانداری خلخال گفت: احداث تونل در مسیر راه خلخال - اسالم و حذف گردنه سخت عبور الماس از برنامه‌های پدافند غیرعامل این شهرستان است.
کد خبر: ۱۰۱۱۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹ 23 November 2021

 

به گزارش تابناک اردبیل، مسعود یگانه روز سه‌شنبه در جلسه شورای پدافند غیرعامل خلخال اظهارکرد: با توجه به تکرار حوادث مختلف ناشی از بارش سنگین برف از جمله زمین‌گیر شدن صدها دستگاه خودرو در جاده خلخال - اسالم در فصول سرد سال و نیز مسدود شدن راه خلخال - پونل با بارش برف پاییزی ، احداث تونل با هدف حذف گردنه صعب‌العبور الماس خواسته مردم منطقه و مصوبه شورای پدافند غیرعامل است.

وی به گرفتار شدن بیش از ۵۰۰ دستگاه خودرو عبوری از گردنه الماس در هفته جاری در این مسیر اشاره کرد و گفت: معمولا اطلاع‌رسانی مناسبی در زمینه وضعیت این مسیر به مسافران صورت نگرفته و موجب بروز مشکلات زیادی برای مسافران و رانندگان در برف و کولاک راه‌های منتهی به استان گیلان می‌شود.

یگانه افزود: با توجه به تجربیات کسب شده از نحوه کمک‌رسانی به در راه‌ماندگان جاده خلخال - اسالم حتی اگر تمام امکانات راهداری استان اردبیل در این گردنه جمع‌آوری شود بدون احداث تونل تضمینی برای عبور امن مسافران در مواقع بارندگی برف و کولاک وجود ندارد.

وی همچنین با اشاره به احنمال قطعی و یا افت فشار گاز در زمستان امسال بر لزوم آمادگی مسئولان دستگاه‌های خدمات‌رسان و درمانی در مواقع بحرانی تاکید کرد.

یگانه بیان کرد: خلخال از شهرستان‌های موفق استان اردبیل در اجرای طرح دوگانه سوز کردن ۲۰ درصدی نانوایی‌ها است و از ۱۴۸ نانوایی فعال ۲۸ نانوایی ۱۸ نانوایی در خلخال ، پنج نانوایی در کلور مرکز بخش شاهرود و پنج نانوایی در هشجین مرکز بخش خورش‌رستم تجهیزات حرارتی دوگانه‌سور برای پخت نان دارند.

وی آسیب‌پذیرترین بخش خلخال را در بحث پدافند غیرعامل مربوط به امکانات ارتباطی این شهرستان دانست و افزود: با بروز حوادثی همچون قطع خط فیبر نوری ارتباط این شهرستان با استان و کشور قطع می‌شود.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار