فرماندار اردبیل گفت: طرح شناسایی واکسن نزده‌ها در استان اردبیل با مشارکت مرکز بهداشت و درمان شهرستان اردبیل آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۱۱۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹ 25 November 2021

 

مسعود امامی یگانه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در قالب این طرح تلاش می‌کنیم تا افرادی که تاکنون برای واکسیناسیون علیه بیماری کرونا به مراکز تجمیعی مراجعه نکردند، به سرعت در چرخه واکسیناسیون قرار گرفته تا ایمنی و سلامت جامعه ارتقا یابد.

وی تصریح کرد: در شهرستان اردبیل ۹۰ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال دز اول واکسن و ۷۰ درصد دز دوم را دریافت کردند که برای رسیدن به ایمنی بالای ۹۵ درصد ضروری است تا همه مردم در طرح واکسیناسیون فراگیر علیه بیماری کرونا مشارکت کنند.

فرماندار اردبیل گفت: همچنان وضعیت شهرستان اردبیل نارنجی و آمار بستری‌ها نیز بالاست که برای کنترل بیماری و رسیدن به حد معقول و منطقی در کاهش انتقال ویروس کرونا بهتر است همه افراد جامعه و اعضای خانواده با احساس مسئولیت در طرح واکسیناسیون عمومی شرکت کنند.

امامی یگانه افزود: همکاران ما در مراکز بهداشت با تماس تلفنی با افرادی که تاکنون تزریق واکسن انجام ندادند، سعی می‌کنند آنها را تشویق و ترغیب به این امر بکنند تا از چرخه سلامت و ایمنی بالا عقب نمانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: برخی از این افراد تحت تأثیر فضای مجازی و تبلیغات نادرست قرار گرفتند و اعتمادی به واکسن‌های موجود ندارند در حالی که ما این اطمینان را می‌دهیم که با واکسیناسیون در ماه‌های آینده شهرستان اردبیل به عنوان شهر پرجمعیت این استان در شرایط ایمنی مطلوب و مناسب قرار گرفته و به شرایط آبی باز می‌گردد.

فرماندار اردبیل اضافه کرد: البته در کنار واکسیناسیون بهتر است تمامی گروه‌های سنی پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی را به دقت رعایت کرده و همچنان مراقب انتقال ویروس چموش کرونا باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار