مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: برنامه ریزی شده است تا مجتمع‌های فرهنگی و هنری نیمه تمام در ۶ شهر این استان تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
کد خبر: ۱۰۱۲۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴ 30 November 2021

به گزارش تابناک اردبیل، عبدالله بحرالعلومی روز سه‌شنبه در جلسه شورای اداری خلخال افزود: مجتمع‌های فرهنگی هنری شهرهای کلور و هشجین مراکز بخش‌های شاهرود و خورش رستم خلخال ، گرمی ،عنبران ،نمین و کوثر ۶ پروژه فرهنگی و هنری نیمه تمام استان اردبیل هستند که با تامین و تخصیص ۲۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رئیس جمهوری نسبت به تکمیل انها اقدام خواهد شد.

وی بیان کرد: براساس تفاهم‌نامه شهرداری خلخال و سازمان امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعتبار مربوط به تجهیز سالن‌های سینمایی پردیس این شهر تامین خواهد شد.

در این جلسه سرپرست فرمانداری خلخال نیز گفت: در احداث سینما پردیس خلخال تعلل شده و برغم فراهم بودن زمینه ساخت سینما تعلل شهردار وقت، زمان اجرای این طرح را طولانی کرده است.

مسعود یگانه اظهارکرد: پس از گذشت ۲۵ ماه از کلنگ‌زنی و امضای تفاهم‌نامه شهرداری خلخال با سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۸ ماه اجرای این پروژه از سوی شهردار وقت مسکوت مانده است.

وی افزود: بر اساس تفاهم‌نامه امضا شده شهردار وقت خلخال باید در قبال تامین ۷۰۰ مترمربع زمین سینما پردیس خلخال ۱۵ میلیارد ریال اعتبار بلاعوض از سوی سازمان سینمایی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی و سازمان همیاری شهرداری‌های کشور دریافت می‌کرد که در انجام تعهد خود تعلل کرده است.

وی با بیان اینکه برآورد امروزی ساخت پردیس سینمایی خلخال ۱۲۰ میلیارد ریال می باشد اظهارامیدواری کرد که با همکاری مدیرکل کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل و کمک مالی و اعتباری سایر دستگاه‌های فرهنگی پردیس سینمایی خلخال ساخته شود.

سرپرست فرمانداری خلخال از واگذاری پارک جنگلی ۲۴ هکتاری واقع در ارتفاعات مشرف به این شهر از سوی اداره کل منابع طبیعی استان اردبیل به شهرداری خبر داد و اظهار کرد:پس از واگذاری این محل شهرداری نسبت به ایجاد مکان رفاهی وتفریحی برای استفاده ساکنان حاشیه‌نشین خلخال اقدام خواهد کرد.

خلخال در جنوب اردبیل واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار