رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در محل علی قشلاقی احیای قنات‌ها در عرض دو یا سه هفته آینده به پایان خواهذ رسید.
کد خبر: ۱۰۱۳۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴ 02 December 2021

 

به گزارش تابناک اردبیل، خلیل نی‌شاد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی در سطح استان به مفهوم جاده، لاینیک کانال، قنوات و همچنین سامانه‌های نوین آبیاری، در حال انجام است.

وی افزود: حمایت‌های بی دریغ مقام ارشد استان، نمایندگان محترم باعث شده است پروژه‌های عمرانی استان در مدت کوتاهی راه اندازی شوند.

رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل اافزود: امروز در سطح استان بیش از ۱۰ قنات به مفهوم احیا در حال انجام پروژه می‌باشد که ۳ مورد آن وابسته به استان اردبیل است.

نیکشاد در ادامه مجموع مبالغ اعتباری هزینه کرد برای قنوات درحال احداث را، بالغ بر ۴ میلیارد تومن از محل منابع ملی، دانست و افزوددر محل علی قشلاقی احیای قنات‌ها در عرض دو یا سه هفته آتی به پایان خواهد رسید و اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومن هزینه شده است که احیای این قنات، در بخش کشاورزی این روستا به مفهوم دام و کشاورزی و همچنین آب شرب، کمکی برای کشاورزان منطقه مان خواهد بود.

مسعود امامی یگانه فرماندار شهرستان اردبیل به همراه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و بخشدار در طی بازید از روند اجرای احیای قنات در روستای علی قشلاقی از توابع بخش سومرین، با اشاره به پیش آمد خشکسالی که در طی سال، اجرای این پروژه را اقدامی موثر دانست و افزود: پروژه با هزینه کرد بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومن در مراحل پایانی قرار دارد. مسیر ۱۲۰۰ متر تقریبا تکمیل شده است. همچنین از محل اعتبارات شهرستانی نیز ادامه مسیر را برای سال آینده اختصاص خواهیم داد.
فرماندار شهرستان اردبیل در ادامه با بیان اینکه در حوزه آب و خاک، یکی از پروژه‌های شاخص ما در شهرستان پروژه سد پیله سحران است. افزود: با هماهنگی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، پروژه سد پیله سحران نیز هم اکنون در حال اجرا است و از محل منابع ملی اعتبارات مورد نیاز پروژه تامین خواهد شد.

وی در ادامه افزود: امروز در بخش ثمرین، شاهد اجرای مراحل آسفالت ریزی کمربندی شهر هستیم که از مطالبات اهالی این منطقه بود وهزینه‌ای بالغ بر ۲ میلیارد تومن اختصاص پیدا کرده است که مراحل اجرایی آن ادامه دارد و برای تکمیل نیز اگر اعتباراتی نیاز باشد در اولویت قرار خواهد گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار