مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: تکمیل طرح‌های توسعه بزرگراهی در این استان ۱۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و سعی بر این است این اعتبارات از منابع مختلف ملی و توازن تامین شود.
کد خبر: ۱۰۱۳۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۸ 02 December 2021

به گزارش تابناک اردبیل، محبوب حیدری روز پنجشنبه در بازدید از جاده اردبیل – مشگین‌شهر افزود: هر سال در این استان ۶۰ کیلومتر و تا پنج سال آینده در مجموع ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه با هدف ایمن سازی راه‌های اصلی احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۹ پروژه بزرگراهی در این استان در دست اجراست افزود: این پروژه‌ها بتدریج تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهند رسید.

حیدری درباره پروژه بزرگراهی اردبیل - مشگین‌شهر افزود: از ۱۸ کیلومتر این جاده ۱۵ کیلومتر در مرحله آسفالت لایه اول و دوم است و تنها سه کیلومتر از مسیر باقی مانده که تلاش می‌شود به سرعت و با مساعد بودن شرایط جوی عملیات زیرسازی و آسفالت‌ریزی انجام و این محور پرتردد و حادثه‌خیز به مسیر ترددی ایمن تبدیل شود.

وی بیان کرد: در سه ماه اخیر قرارگاه خاتم‌الانبیاء و مؤسسه عاشورا به عنوان پیمانکار این پروژه در روند اجرایی بزرگراه اردبیل – مشگین‌شهر فعالیت خوبی داشتند و با سرعت بیشتری این پروژه در مرحله اجراست.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: عمده مشکل در تکمیل این مسیر اجرا نشدن ۱۰ دستگاه پل شامل هشت دستگاه پل روگذر و زیرگذر و ۲ دستگاه پل دره‌ای است که باید به سرعت عملیاتی شود.

وی ادامه داد:پرداخت نشدن مطالبات پیمانکاران مانع از احداث این پل‌ها شده و امید است با تأمین اعتبار از منابع ملی و سفر رئیس جمهوری تکمیل این پل‌ها عملیاتی شود.

حیدری میزان مطالبات پیمانکاران را ۷۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: سال گذشته بخشی از مطالبات پیمانکاران پرداخت شد و تلاش ما براین است ابن مطالبات بزودی پرداخت شود.

وی با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته به بزرگراه اردبیل-مشگین شهر افزود: از محل ردیف ملی برای مسیر اردبیل – مشگین‌شهر و پارس‌آباد ۳۰۰ میلیارد ریال و از محل توازن منطقه‌ای هم ۵۴۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شده که تاکنون این اعتبارات تخصیص نیافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: در تمامی شهرستان‌های استان به‌جز شهرستان‌های تازه تاسیس، عملیات اجرایی بزرگراه شروع شده است و با اتمام آنها شاهد ایمنی جاده‌ها خواهیم شد.

استان اردبیل ۱۸۵ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار