فرماندار اردبیل از پرداخت تسهیلات ویژه به واحدهای صنعتی و تولیدی که نسبت به ایجاد فرصت شغلی برای معلولان اقدام کنند ،خبرداد.
کد خبر: ۱۰۱۳۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۶ 04 December 2021

به گزارش تابناک اردبیل، مسعود امامی یگانه بر حل مشکلات مسکن و اشتغال معلولان تاکید کرد و افزود: در این زمینه اقدامات خوبی بویژه توسط خیرین در حال اجراست و امسال بالغ بر ۱۳۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد فرصت شغلی برای معلولان به واحدهای صنعتی و تولیدی پرداخت می‌شود.

وی عمده مطالبات معلولان را مناسب‌سازی فضاهای عمومی بویژه در ادارات دانست و افزود: برای تحقق این امر و خدمات‌دهی مناسب به معلولان با تمام توان تلاش می‌شود.

او گفت: دستگاه‌های اجرایی شهرستان اردبیل موظف به مناسب‌سازی فضای ادارات برای تردد افراد معلول هستند و کمبودهای موجود در این زمینه باید رفع شود.

وی بیان کرد: معلولان همانند اقشار مختلف جامعه باید از خدمات مختلف برخوردار شوند.

حدود ۳۸ هزار فرد دارای معلولیت جسمی- حرکتی، بینایی، شنوایی، ذهنی و روانی در استان اردبیل وجود دارد که نزدیک به ۲۴ هزار نفر آنها دارای پرونده معلولیت هستند.

سوم دسامبر (۱۲ آذرماه) از سال ۱۹۹۲ میلادی از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد با عنوان روز جهانی معلولان نام‌گذاری و شعار امسال "پیش به سوی دنیای فراگیر، دسترس‌پذیر و پایدار بعد از بیماری کرونا با راهبری و مشارکت افراد دارای معلولیت" تعیین شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار