مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با بیان افزایش مصرف بی‌رویه آب در این استان تاکید کرد که با توجه به کاهش ذخایر آب، صرفه‌جویی شهروندان در مصرف آن ضروری است.
کد خبر: ۱۰۱۵۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۲ 13 December 2021

 

به گزارش تابناک اردبیل، علی حیدری روز دوشنبه در نشست هم اندیشی مدیران شرکت‌های آب منطقه‌ای، آب و فاضلاب و سازمان جهاد کشاورزی استان و صدا و سیمای اردبیل با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت منابع آب استان و میزان مصارف در بخش های مختلف گفت: در سالهای اخیر بر اثر تغییرات اقلیمی و مصرف بی رویه آب با کمبود شدید منابع آب مواجه شده‌ایم و باید راهکارهای علمی و فنی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای برون رفت از این وضعیت را عملیاتی کرد.

وی با بیان اینکه آبخوان دشت اردبیل با کسری شدید آب مواجه شده است افزود: دشت اردبیل با کسری تجمعی ۷۸۰ میلیون مترمکعبی آب مواجه است و متاسفانه همه ساله به طور متوسط بیش از ۱۵ میلیون مترمکعب به این کسری اضافه می شود.

حیدری اناری با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت رسانه ها و مراکز دانش بنیان برای ترویج مدیریت بهینه مصرف آب اظهار کرد: یکی از مهم ترین راهکارها برای عبور از چالش موجود همکاری و هماهنگی مستمر رسانه‌ها با بخش آب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در ادامه استفاده از تجارب کشورهای موفق در امر مدیریت مصرف را یادآور شد و گفت: با مشارکت دستگاههای اجرایی مربوطه در سطح استان و همدلی و همراهی مردم، در صورت تداوم خشکسالی می‌توان آمادگی لازم را در امر مدیریت مصرف آب ایجاد و عملیاتی کرد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار