مدیر ستاد اجرایی فرمان امام اردبیل:
مدیر ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) استان اردبیل گفت: طرح جهش تولید در حمایت از بخش کشاورزی استان اردبیل به ویژه اراضی دیم در سطح استان اردبیل در حال اجراست.
کد خبر: ۱۰۲۱۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۱ 10 January 2022

به گزارش تابناک اردبیل، مهدی افتخاری در این باره اظهار کرد: در قالب این طرح بذر مورد نیاز و اصلاح شده با همکاری جهاد کشاورزی تأمین و در اختیار کشاورزان طرح قرارداد قرار می‌گیرد تا بتوانند با کاشت این بذر در سال زراعی جاری به افزایش تولید محصولات خود کمک کنند.

وی تصریح کرد: اجرای این طرح از مهرماه آغاز شده و با روند مطلوب در حال انجام است که در کنار توزیع بذر، سموم یارانه‌دار نیز بین زارعین استان اردبیل توزیع می‌شود.

مدیر ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) استان اردبیل گفت: به ازای هر هکتار پوشش اراضی در قالب این طرح، ۲۵ هزار تومان یارانه بیمه به حساب زارعین پرداخت می‌شود تا از این طریق حمایت همه‌جانبه از کشاورزان انجام شود.

افتخاری خرید ادوات کشاورزی را در قالب این طرح از دیگر رویکردهای حمایتی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) برشمرد و افزود: با همکاری بانک ملی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان با نرخ سود ۴ درصد برای متقاضیان با هدف خرید ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی پرداخت می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: تلاش می‌کنیم تا بعد از گذشت یک سال آغاز بازپرداخت این تسهیلات انجام شود که ستاد اجرایی امام برای دیگر طرح‌های خود ۳ تا ۶ ماه فرصت و فرجه برای دریافت‌کنندگان تسهیلات به وجود می‌آورد تا بازپرداخت آن را شروع کنند.

افتخاری اضافه کرد: در قالب این طرح ناظرانی تعیین شده تا به ازای یک‌هزار هکتار این کارشناسان و متخصصان حوزه کشاورزی بتوانند به زارعین مناطق مختلف استان خدمات مشاوره‌ای رایگان ارائه کرده و کیفیت تولید را ارتقا دهند.

وی بیان کرد: طرح جهش تولید که عمدتاً در اراضی دیم استان در حال اجراست قطعاً برای سال زراعی جاری ثمرات و فواید مطلوبی را به همراه خواهد داشت چرا که کشاورزان از تجارب ارزشمند در کشت انواع محصولات استفاده کرده و به بهره‌وری بیشتر کمک خواهند کرد.

افتخاری ارائه مشاوره‌های تخصصی و سرکشی‌های مدام را از مزارع یادآور شد و ادامه داد: راهنمایی‌های لازم از سوی کشاورزان انجام می‌شود تا شرایط کشت، داشت و برداشت در مراحل مختلف با دقت نظر بیشتر و مراقبت مطلوب‌تر به انجام برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: کشاورزان به راحتی می‌توانند از مزایای این طرح حمایتی استفاده کرده و به تأمین امنیت غذایی کشور و منطقه کمک کنند.

مدیر ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) استان اردبیل تصریح کرد: انتظار می‌رود با اجرای مناسب این طرح در سال‌های آینده بتوانیم از واردات محصولات کشاورزی بی‌نیاز شده و روی پای خودمان بایستیم.

افتخاری گفت: سال گذشته به صورت پایلوت در ۶ هزار هکتار از اراضی استان اجرای این طرح را با حمایت از کشاورزان شاهد بودیم که قطعاً اجرای این طرح در سال زراعی جاری تا ۲ برابر ارقام سال گذشته می‌تواند زمینه امیدواری به تولید محصولات با کیفیت را در ابعاد مختلف کشاورزی فراهم کند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار