مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: بیش از ۸۶۷ برنامه مختلف فرهنگی ورزشی همگانی در آذر ماه امسال در این استان برگزار شده است.
کد خبر: ۱۰۲۱۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶ 11 January 2022

به گزارش تابناک اردبیل، سجاد انوشیروانی روز سه شنبه با بیان اینکه توسعه برنامه‌های فرهنگی ورزشی همگانی نیازمند فرهنگ‌سازی است، افزود: بیش از ۴۳ هزار و ۶۰۱ نفر در این برنامه‌های فرهنگی ورزشی در نقاط مختلف استان مشارکت داشتند.

وی برگزاری ۷۶ برنامه پیاده‌روی، ۲۷۹ مورد ورزش صبحگاهی، ۱۰۴ مورد کوه‌روی و کوهپیمایی، ۲۷ مورد دوچرخه‌سواری، برگزاری برنامه‌های فرهنگی به تعداد ۲۵۶ مورد و برگزاری ۱۲۵ مورد کلاس‌های آموزشی و ورزشی را از جمله برنامه‌های اجرا شده در این مدت ذکر کرد.

او برگزاری ۱۴۷ مورد مسابقه ورزشی برای اقشار مختلف مردم، ۲۴ مسابقه برای کارمندان، برگزاری ۵۰ مسابقه در محلات، برگزاری ۳۵ همایش و جشنواره فرهنگی و ورزشی و اجرای ۳۹ برنامه گلگشت را از دیگر برنامه‌های اجرا شده این حوزه در سه ماه گذشته در استان عنوان کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل اظهارکرد: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در جامعه تمامی این برنامه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد.

انوشیروانی با بیان اینکه برای همگانی کردن ورزش در جامعه باید از تمامی ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی استان بهره برد، گفت: برنامه‌ریزی خوبی برای توسعه ورزش در بین اقشار مختلف جامعه انجام شده و در طول سال به مرحله اجرا در خواهد آمد.

وی با اشاره به اینکه ورزش همگانی در پیشگیری از آسیب‌های جسمی و روحی بسیار موثر است، بیان کرد: توسعه ورزش همگانی در کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه نقش بسزایی دارد.

وی اضافه کرد: رشد و توسعه ورزش همگانی علاوه بر ایجاد شور و نشاط در بین آحاد مختلف مردم جامعه باعث افزایش سلامتی و تندرستی آنها نیز خواهد شد.

او ادامه داد: هیات ورزش‌های همگانی و هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی با تعامل و همکاری هم می‌توانند باعث توسعه ورزش همگانی در جامعه شوند.

وی با بیان اینکه بسط، گسترش و توسعه ورزش همگانی از اولویت‌های اداره کل ورزش و جوانان استان است، افزود: البته این به معنای بی‌توجهی به ورزش حرفه‌ای و قهرمانی نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار