رئیس کل دادگستری اردبیل گفت: با توجه به آمارهایی که در حوزه نزاع، خشونت و سایر معضلات اجتماعی منتشر شده روش‌ها و برنامه‌های اجرا شده توانایی کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه را ندارند که نیازمند بازنگری در این زمینه هستیم.
کد خبر: ۱۰۲۱۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳ 12 January 2022

به گزارش تابناک اردبیل، حجت‌الاسلام و المسلمین حسین کثیرلو صبح امروز در دیدار با مدیرکل اداره کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل اظهار داشت: مشکلات و معضلات اجتماعی در جامعه ناشی از کمبودها در حوزه‌های فرهنگی است که به همین منظور باید از شیوه‌های جدید و خلاقانه برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استفاده کرد.

وی بیان کرد: با توجه به آمارهایی که در حوزه نزاع، خشونت و سایر معضلات اجتماعی منتشر شده اما روش‌ها و برنامه‌های اجرا شده توانایی کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه را ندارند و بنابراین امری لازم و ضروری است که بازنگری‌های اساسی در حوزه‌های مختلف مبنای کار قرار گرفته و دستگاه‌های فرهنگی بسترسازی مناسبی برای اجرای برنامه‌های خلاقانه در این حوزه داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: اجرای برنامه‌های خلاقانه در این حوزه زمینه می‌تواند نقش شایانی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی داشته باشد که به همین منظور برای تحقق اهداف مورد نظر در این زمینه نیازمند بازنگری‌های اساسی در حوزه‌های مختلف هستیم تا بتوانیم به تمامی اهداف خود در این راستا دست یابیم.

کثیرلو ادامه داد: تمام سعی و تلاش ما بر این است که بتوانیم به عنوان یک متولی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی گام‌های اساسی برداشته و به این شکل مشکلات را برطرف کنیم چرا که در حال حاضر آسیب‌های اجتماعی منشا بسیاری از مشکلات ما در جامعه است و بی‌توجهی به آن عواقب نافرجامی به دنبال خواهد داشت.

پروانه رضا قلی‌زاده، مدیرکل اداره کتابخانه های عمومی استان اردبیل نیز در ادامه بیان کرد: کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و ترویج فرهنگ کتابخوانی یکی از موارد حائز اهمیت و اساسی است که به همین منظور کتابخانه‌های مشارکتی در زندان‌های اردبیل فعالیت می‌کنند و اداره کتابخانه‌های استان در کنار دستگاه قضائی به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار