مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: براساس شاخص لحظه‌ای کیفی هوا، هوای شهرستان‌های قصرشیرین و سرپل‌ذهاب در وضعیت ناسالم قرار دارند.
کد خبر: ۱۰۲۴۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰ 27 January 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، احد جلیلیان مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه امروز، اظهار داشت: براساس شاخص لحظه‌ای کیفی هوا، هوای شهرستان‌های مرزی استان در وضعیت ناسالم قرار دارد.

وی اظهار کرد: شاخص کیفی AQi هوا از ساعت ۱۱ صبح روز گذشته (چهارشنبه ۶ بهمن) تا ساعت ۱۱ صبح امروز (۷ بهمن) ناسالم برای ایستگاه قصرشیرین و سرپل‌ذهاب ناسالم گزارش شد.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: در این مدت در ایستگاه قصرشیرین و سرپل‌ذهاب شاخص کیفیت هوا طی ۲۴ ساعت عدد ۱۵۱ را نشان داد که حاکی از وضعیت هوای ناسالم در این دو شهرستان است.

وی تصریح کرد: در این شرایط افزایش بیماری‌های قلبی یا ریوی و مرگ زودرس در بیماران قلبی و سالمندان و افزایش علائم تنفسی در کل جمعیت وجود دارد.

بنا به اعلام اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه، موجی بارشی از عصر روز گذشته (چهارشنبه) تا بامداد جمعه، جو منطقه را متاثر خود می‌کند و در بعضی ساعات بارش‌هایی به شکل برف و باران همراه با وزش باد، برای سطح استان در پی خواهد داشت.

شرایط ناپایدار طی امروز (پنجشنبه) در نواحی شمالی و غربی استان (عمدتا اورامانات) از نمود بیشتری برخوردار است؛ وزش باد که گاهی اوقات نسبتا شدید خواهد بود؛ موجب نفوذ غبار به‌خصوص به جو مناطق غربی استان می‌شود.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، اوزون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحد‌های مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار