مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه دانش‌آموزان را ملزم به حضور در مدارس بر اساس برنامه‌ریزی شورای مدرسه دانست و گفت: حضور دانش‌آموزان در مدارس دلبخواهی نیست.
کد خبر: ۱۰۲۵۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱ 27 January 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، مجید یزدان پناه، در خصوص حضوری شدن آموزش‌ها در مدارس، اظهار کرد: در حال حاضر دانش‌آموزان ملزم به حضور در کلاس‌های درس هستند، مگر اینکه در آینده ستاد ملی کرونا براساس شرایط کرونایی کشور تصمیم جدیدی بگیرد.

یزدان پناه ادامه داد: هم اکنون در مدارسی که امکان حضور تمامی دانش‌آموزان با رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و شیوه نامه‌های بهداشتی وجود داشته باشد، کلاس درس با حضور کلیه دانش آموزان برقرار می‌شود و در مدارسی هم که امکان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به واسطه تعداد بالای دانش‌آموزان وجود ندارد، کلاس‌ها به صورت شیفت بندی شده و با تلفیقی از آموزش حضوری و مجازی تشکیل می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: در صورت غیبت غیرموجه دانش آموزان در کلاس‌های درس مدیران مدارس این حق را دارند که همچون دیگر ایام معمول سال دلیل غیبت‌ها را از خانواده‌ها جویا شوند.

یزدان‌پناه در ادامه با تاکید بر اینکه سلامت دانش‌آموزان خط قرمز دستگاه تعلیم و تربیت است، تصریح کرد: خانواده‌ها اطمینان خاطر داشته باشند که اگر به واسطه حضور دانش‌آموزان در مدارس خطری سلامت آن‌ها را تهدید کند، بلافاصله کلاس‌های درس غیرحضوری خواهد شد.

یزدان پناه از خانواده‌ها خواست تا برای تعلیم و تربیت بهتر فرزندانشان با آموزش و پرورش همکاری داشته باشند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فرزندان خود را راهی کلاس‌های درس حضوری کنند.

یزدان پناه در ادامه با بیان اینکه آموزش مجازی صرف نمی ‎تواند تاثیرگذاری لازم را در فرآیند تعلیم و تربیت دانش آموزان داشته باشد، گفت: در مدارسی که امکان حضوری شدن کامل کلاس‌های درس فراهم نیست، تلفیقی از آموزش حضوری و مجازی می‌تواند در یادگیری بهتر دانش‌آموزان نقش تاثیرگذار داشته باشد.

وی سپس اشاره‌ای هم به ادامه دار بودن فعالیت شبکه آموزش دانش‌آموزان (شاد) داشت و گفت: قرار نیست شاد تعطیل شود. شاد برای تعلیم و تربیت بهتر دانش‌آموزان همیشه در کنار کلاس‌های درس حضوری برقرار خواهد ماند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار