در حالی که شب گذشته، رئیس جمهور در گفت‌وگو با مردم اظهار داشت: بورس نباید قلک تامین مالی دولت شود، ساعتی قبل، معاون معاون اقتصادی رئیس جمهور در فضای مجازی، بر حمایت تیم اقتصادی دولت از بورس تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۲۵۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸ 27 January 2022
به گزارش تابناک قم، پس از اینکه در روز‌های اخیر، روند نزولی بورس، باعث انتقاد و گلایه بسیاری از سهامداران به روند به وجود آمده شد، رئیس جمهور در گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم نسبت به روند بازار سهام اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که از دولت قبل به ما به ارث رسیده، بورس است. بالاخره با تبلیغات، عده بسیاری به عنوان سهامداران خرد وارد بازار بورس شدند. این سهامداران خرد اکثریت سهامداران بورس را تشکیل می‌دهند و نوسانات بورس، موجب نگرانی آن‌ها می‌شود. آنچه بنده از اول هم به مردم گفتم و نسبت به آن حساس بودم، آن بود که تاکید کردم به هیچ عنوان بورس نباید قلک تامین مالی دولت شود.
 
رئیس جمهور در ادامه اظهار داشت: نکته دوم مورد تاکید بنده این بود که باید صندوق‌های تثبیت و توسعه در بورس به عنوان پشتیبان سهامداران خرد تعیین شوند. تامین اعتبارات لازم بر این صندوق‌ها انجام شده است. البته یک مقدار زمان آن طولانی شد، چون باید از صندوق توسعه ملی، مبلغی به این صندوق‌های تثبیت و توسعه تخصیص می‌یافت.

رئیسی افزود: نکته سومی که از همان ابتدا نگران آن بودم و لذا تیم اقتصادی دولت را به ریاست معاون اول مامور پیگیری آن کردم، بررسی راهکار‌های برون رفت بورس از مشکلاتی بود که الان با آن مواجه است. پیش از این گفتگو هم جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت را داشتیم که موضوع بورس در آن مطرح بود.
 
خبر معاون اقتصادی رئیس جمهور برای سهامداران بورس
 
بر اساس این گزارش، پس از اشاره رئیس جمهور به جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در خصوص وضعیت بورس، ساعتی قبل دکتر محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهور در فضای مجازی در این باره نوشت: «شب گذشته، ده بند حمایت از بورس که دو ماه پیش در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت تصویب کرده بودیم، مورد تاکید قرار گرفت و مقرر شد بند‌هایی از آن به مجلس ارسال و بقیه به وزرا ابلاغ شود. تیم اقتصادی دولت در حمایت از بورس مصمم و هماهنگ است.»
 
خبر دکتر رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور برای سهامداران بورس

مسلما اشاره دکتر رضایی بر هماهنگی تیم اقتصادی دولت در جهت رفع مشکلات و حمایت از بورس، می‌تواند بسیاری از سهامداران متضرر بازار سهام را نسبت به اصلاح روند کنونی، امیدوار کند؛ موضوعی که ساعاتی قبل، با صحبت‌های وزیر اقتصاد در خصوص تصمیمات جدید، تاکیدی بر این ادعاست، به گونه‌ای که خاندوزی وزیر اقتصاد در اظهاراتی ضمن اشاره به مصوبه‌ای در هیات محترم دولت به عنوان اصلاحیه لایحه بودجه ۱۴۰۱ و ارسال آن به مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ابلاغیه‌ای نیز از طرف معاون اول محترم رئیس جمهور به وزرای اقتصادی، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و دستگاه ذیربط ابلاغ شد. خاندوزی در خصوص این ابلاغیه به سقف گذاری جدید برای نرخ خوراک و نرخ سوخت اشاره داشت و همچنین تاکید کرد: بابت این سقف گذاری،  معادل ۴۰ هزار میلیارد تومان از منابع و البته مصارف تبصره ۱۴ کاهش پیدا خواهد کرد.

وی همچنین در خصوص تغییر نرخ تسعیر اعلامی بانک مرکزی اشاره داشت و افزود: نرخ سامانه نیما در شش ماهه گذشته مبنا قرار می‌گیرد و معادل ۹۰ درصد آن برای نرخ تسعیر در نظر گرفته می‌شود.

مسلما همان گونه که دکتر محسن رضایی تاکید دارد، تصمیمات جدید تیم اقتصادی دولت و تاکید بر ده بند حمایت از بورس و ابلاغ آن به مجلس و وزرا، در روز‌ها و هفته‌های آینده می‌تواند به چشم انداز مطلوبی در روند بازار سهام منجر شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار