مدیرعامل جمعیت هلال ‌احمر استان اردبیل از نجات مرد ۶۰ ساله در ارتفاعات کوه سبلان توسط عوامل امدادی این جمعیت خبر داد.
کد خبر: ۱۰۳۲۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷ 09 March 2022

به گزارش تابناک اردبیل، عزت اله ضربی روز چهارشنبه گفت: به دنبال تماس تلفنی با سامانه ندای امداد (۱۱۲) هلال احمر مبنی بر مفقودی هشت نفر در ارتفاعات کوه سبلان، تیم عملیاتی و امداد و نجات جمعیت هلال احمر بلافاصله به منطقه حادثه اعزام شدند.

وی افزود: تیم عملیاتی هلال احمر بعد از چندین ساعت تلاش افراد مفقودی را پیدا و مرد ۶۰ ساله ای را که دچار کاهش فشار خون و مصدومیت شده بود نجات داد و جهت تکمیل مراحل درمان به بیمارستان ولیعصر (عج) مشگین شهر انتقال دادند.

به گزارش ایرنا، سبلان با ۴۸۱۱ متر بلندی از سطح دریا، سومین قله بلند ایران است که در شمال غرب کشور و در استان اردبیل قرار دارد.

کوه سبلان در ۳۵ کیلومتری غرب شهر اردبیل و ۲۵ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان مشگین‌شهر واقع شده و هر سال پذیرای بیش از ۱۰۰ هزار کوهنورد داخلی و خارجی می‌باشد.

سبلان به خاطر آبگرم‌های طبیعی دامنه کوه ، طبیعت تابستانی زیبا و پیست اسکی آلوارس مورد توجه گردشگران است.

کوهستان سبلان سه قله معروف دارد که قله بزرگ آن به سلطان مشهور است و ۲ قله دیگر آن به هرم و کسری معروف هستند.

در بالاترین نقطه کوه سبلان دریاچه‌ای در حد یک هکتار در نوک قله و در محل فوران گدازه شکل گرفته که تنها سه ماه از فصل تابستان آب آن ذوب شده و در مابقی ایام سال یخ می‌بندد.

قله سبلان در فهرست آثار طبیعی ملی کشور به ثبت رسیده و سند مالیکت آن از ارتفاع بالای سه هزار و ۶۰۰ متری قله سبلان به وسعت شش هزار و ۲۰۰ هکتار به نام سازمان حفاظت محیط زیست صادر شده‌است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار