مدیرکل استاندارد استان اردبیل، از صدور بیش از ۷۰۰ گواهینامه ارزیابی انطباق صادراتی و وارداتی در سال ۱۴۰۰ خبر داد.
کد خبر: ۱۰۳۷۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳ 05 April 2022

به گزارش تابناک اردبیل، هاشم علایی صبح امروز در جلسه تشریح عملکرد یکساله این اداره کل در زمینه صادرات و واردات، با اشاره به اینکه اداره کل استاندارد بر کلیه کالا‌های وارداتی و صادراتی مشمول مقررات استاندارد اجباری در مبادی رسمی کالا نظارت دارد اظهار داشت: در سال 1400، تعداد 791 گواهینامه ارزیابی انطباق صادراتی و وارداتی در استان صادر شده است.

وی گفت: 134 فقره از این گواهینامه ها از نوع ارزیابی انطباق کالاهای صادراتی و 657 فقره نیز از نوع ارزیابی انطباق کالاهای وارداتی بوده و نسبت به برنامه عملیاتی پیش بینی شده به ترتیب 149 درصد در گواهینامه های صادراتی و 2190 درصد تحقق عملکرد در گواهینامه های وارداتی داشته‌ایم.

علایی افزود: بیشترین اقلام صادراتی در سالجاری شامل خرما، کشمش، سنگ‌های ساختمانی، رویه درب، زغال آخال، ماسه سیلیسی بوده است که پس از ارزیابی و بررسی کارشناسان این اداره کل و کارشناسان آزمایشگاه‌های همکار تاییدصلاحیت شده ، به مقصد کشورهای روسیه، گرجستان، عراق و جمهوری آذربایجان صادر شده است.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل در ادامه گفت: بیشتر اقلام وارداتی شامل کامیون کشنده، تخته چندلا، کاغذ دکوراتیو و شیرآلات صنعتی بوده است.

وی در ادامه با اشاره به ابلاغ بسته حمایتی سازمان ملی استاندارد ایران خاطر نشان کرد: این بسته حمایتی با تاکید بر تسهیل فضای کسب و کار در حوزه صادرات و واردات کالا و تامین مواد اولیه و حد واسط واحد های تولیدی کشور تدوین شده است.

دبیر شورای استاندارد استان اردبیل، با بیان اینکه کنترل کیفی کالاهای صادراتی مشمول استاندارد اجباری و جلوگیری از صدور کالاهای نا مرغوب به منظور فراهم کردن امکان رقابت با کالاهای مشابه خارجی و حفظ بازارهای بین المللی از وظایف مهم سازمان ملی استاندارد ایران است، اظهار کرد: کنترل کیفیت کالاهای وارداتی مشمول استاندارد اجباری به منظور حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب خارجی نیز جزو وظایف سازمان ملی استاندارد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار