در حدود یک سال گذشته متاسفانه علی رغم واضح بودن ضعف نمایندگان و استاندار در امور مهمی مانند بودجه یا مدیریت مسیر توسعه اما مشاهده نشد که این دو حوزه از تجربه افرادی که سابقه و علم این امور مهم را دارند ، مشورت و بهره ای ببرند !
کد خبر: ۱۰۴۰۴۴۰
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴ 20 April 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، طی دو روز گذشته موضوع تغییر در بودجه استان به نحوی که نمایندگان از آن اطلاعی نداشته اند باعث ایجاد حواشی زیادی شده است که البته تنها کسی که به آن واکنش شدید داشته ، مهدی روشنفکر نماینده بویراحمد ، دنا و مارگون بوده است ! در این خصوص ذکر چند نکته لازم به نظر می رسد چرا که وضعیت سیاسی استان در یک سال گذشته به گونه ای بوده که احساس می شود نوعی بی تجربگی همراه با ضعف نفوذ در مراکز تصمیم گیری کشوری مشهود است ضمن اینکه در این مدت فضای سیاسی استان به شدت درگیر منفی ترین اثرات اعمال نفوذ سیاسیون از جمله عزل و نصب ها با شاخص عدم شایسته سالاری و قوم و قبیله گرایی بوده است .
در حدود یک سال گذشته متاسفانه علی رغم واضح بودن ضعف نمایندگان و استاندار در امور مهمی مانند بودجه یا مدیریت مسیر توسعه اما مشاهده نشد که این دو حوزه از تجربه افرادی که سابقه و علم این امور مهم را دارند ، مشورت و بهره ای ببرند !
اولویت بندی فکری و عملکردی در حوزه های تصمیم گیرنده استان، بیش از آنکه به نیاز واقعی استان بیاندیشد متاسفانه سرگرم اموری شد که بیشتر نشان دهنده غالب بودن تفکر سیاست زدگی و قوم و قبیله گرایی است به گونه ای که بخش اعظمی ازاقداماتی که ظاهرا تفکر توسعه گرایانه را نشان می داد در واقع تلاشی در همان مسیر تفکرات سیاست زده ، قوم گرایانه و نهایتا هم اقداماتی شبه پوپولیستی بوده است .
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، علیرغم اینکه به نظر می رسد ، تلاش زیادی برای دریافت اعتبارات ملی جهت توسعه استان انجام می دهد اما در واقع توان اصلی وی به عنوان نماینده دولت و نمایندگان به عنوان ناظرین بر کار دولت در استان ، در جمع و جور کردن فرصت های اعتباری چندان موفق نبوده که شاید مهمترین دلیل ، درگیری ذهنی آن ها بر تقسیم مناصب که در این دوره با واژه "توازن منطقه ای" مطرح شده ، بوده است .
یکی از نکات بسیار مبهم ، اعلام کاهش 14 درصدی اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد آن هم اززبان نماینده صومعه سرا است! این در حالی است که یکی از نمایندگان استان عضو کمیسیون تلفیق بودجه بوده است ! و این سوال پیش می آید اگر نماینده صومعه سرا نامی از کهگیلویه و بویراحمد نمی برد آیا نمایندگان ویا مسئولین استان از چنین تغییر مهمی مطلع می شدند ؟
روز گذشته و پس ازاعتراض شدید روشنفکر ، برخی ازنزدیکان یکی از نمایندگان استان در فضای مجازی از قول این نماینده نوشتند که هیچ تغییری در بودجه مربوط به شهرستان های حوزه انتخابیه وی رخ نداده است ! که این موضوع به شدت ناامید کننده و نشان دهنده عدم هماهنگی ، همپوشانی و همکاری نمایندگان استان در سطح کشور است به گونه ای که به نظر می رسد این نمایندگان همانگونه که استان را در خود استان به سه حوزه در ذهن خود برای تقسیم مناصب ، جدا کرده اند و هر کدام راه خود را می رود ، در سطح ملی هم استان را واحد نمی بینند بلکه هر کس به فکر خود است و چندان توجهی به وضعیت استان به عنوان یک کلیت ندارند !
در این بین سازمان مدیریت و استاندار کهگیلویه و بویراحمد که بارها در خصوص بودجه و افزایش اعتبارات با شدت هر چه تمام تر تبلیغ کرده اند ، باید اکنون شفاف و دقیق توضیح دهند که چه شده است و چه باید کرد چرا که این دو نسبت به برخی انتقادات در برهه هایی واکنش هایی نشان داده اند که می توان گفت ، منتقدان را مغرض دانسته اند !
و نکته آخر اینکه فعلا تنها واکنش رسمی استان همان سخنان مهدی روشنفکر بوده است اما باید گفت که این واکنش تنها را نمی توان کارساز دانست بلکه باید دیگران هم سهم خود را بپذیرند و وی را همراهی کنند ضمن اینکه ، نمایندگان و استاندار باید بدانند که انتصاب مدیران استانی بدون توجه به ملزومات کار آن ها که یکی از آن ها اعتبار و بودجه است ، برای استان و حتی وجهه سیاسی خود ان ها ، برگ برنده ای که نیست مطمئنا یک ضربه خواهد بود !
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار