تابناک کهگیلویه و بویراحمد گزارش می دهد
آنگونه که برخی از تولیدکنندگان مصالح ساختمانی در شهرستان چرام می‌گویند افزایش بی سابقه قیمت شن و ماسه در کنار افزایش قیمت دیگر مصالح مانند سیمان، عملا بازار فروش تولیدات آن‌ها را با رکودی بی سابقه مواجه کرده است!
کد خبر: ۱۰۴۱۸۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸ 28 April 2022

اخیرا برخی گزارش‌ها از قیمت گذاری هماهنگ قیمت شن و ماسه درسراسر کشور حکایت دارد به این معنی که قیمت آن در همه نقاط کشور یکسان است چیزی که باعث وارد شدن شوک عجیبی به برخی مناطق از جمله شهر‌های کوچک شده است.
آنگونه که برخی از تولیدکنندگان مصالح ساختمانی در شهرستان چرام می‌گویند افزایش بی سابقه قیمت شن و ماسه در کنار افزایش قیمت دیگر مصالح مانند سیمان، عملا بازار فروش تولیدات آن‌ها را با رکودی بی سابقه مواجه کرده است!
قاسمی یکی از تولید کنندگان مصالح ساختمانی به تابناک کهگیلویه و بویراحمد، گفت: حدود ۸ ماه است که شرایط کار ما غیر عادی است و مشکلات زیادی داریم و بسیاری از کارگران ما از کار بیکار و اخیرا هم می‌توان گفت کارگاه‌های ما تعطیل شده اند.
وی افزود: به طور کلی مشکلات ما یکی مربوط به خالی بودن دست مردم و ناتوانی در خرید مصالح است این در حالی است که دولت جدید وعده‌های زیادی داده بود.
قاسمی گفت: طی این مدت قیمت سیمان سه بار افزایش داشته است و از ۲۵ هزار توماناکنون به ۴۹ هزار تومان رسیده و ماسه از ۲۳ هزار تومان به ۶۵ هزار تومان رسیده که باز هم سه بار افزایش قیمت را در همین دولت تجربه کرده است! این در حالی است که در این خصوص هیچگونه مشورت یااطلاع رسانی با ما نشده است.
وی ادامه داد: اکنون حدود یک ماه است مصالح تولیدی ما در باند تولید مانده و خریداری نیست این در حالی است که اکنون در فصل ساخت و ساز هستیم!
فیلم/ نه فرماندار را می‌شناسیم نه استاندار را!
ظریفی از دیگر تولیدکنندگان مصالح ساختمانی در شهر چرام به تابناک کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی مدت کوتاهی قیمت ماسه دوبرابر شده است!
وی با انتقاد از قیمت گذاری مسئولان افزود: اکنون با این افزایش مواد اولیه، ما قیمت مصالح تولیدی خود را با چه قیمتی به مردم بفروشیم که توان خرید را داشته باشند؟! متاسفانه تمام فشار‌ها روی مردم است.
فیلم / یک نرخ عجیب از تهران تا چرام !
حسینی از دیگر تولیدکنندگان مصالح ساختمانی شهر چرام به تابناک کهگیلویه و بویراحمد، گفت: حدود ۷ کارگاه تولید مصالح در این شهرفعالیت می‌کنند که مشکل عمده کار آن‌ها ناشی از بی ثباتی در بازار مواد اولیه است که عرصه را بر تولید کنندگان هم تنگ کرده است.
وی افزود: قبلا افزایش قیمت‌ها در مواد اولیه، معقول و منظم بود به این صورت که سالانه و یک افزایش مشخص ۱۰ یا ۱۵ درصدی داشتیم که به همین نسبت هم ما قیمت مصالح تولیدی خود را افزایش می‌دادیم، اما متاسفانه طی ۸ ماه گذشته ۳ بار افزایش قیمت در مواد اولیه داشته ایم.
حسینی گفت: ما با هر افزایش قیمت مواد اولیه مطمئنا قیمت مصالح تولیدی خود را افزایش می‌دهیم، اما در این بین، مصرف کننده است که باید هزینه‌های سنگینی بپردازد ضمن اینکه ما اصلا ادعای ضرر کردن نداریم بلکه شرمنده مردم به عنوان مصرف کننده نهایی هستیم.
وی ادامه داد: چند وقت پیش تولیدکنندگان شن و ماسه اقدام به افزایش خودسرانه قیمت‌ها کردند که فرماندار کهگیلویه و تعزیرات ورود کردند و قیمت را ۴۴ هزار تومان در هر تن اعلام کردند که نسبتا خوب بود، اما هنوز یک هفته نگذشته بود که الان اعلام کرده اند قیمت ما از تهران ۶۳ هزار تومان در هر تن اعلام شده است! سیمان هم از ۳۳ هزار تومان در هفت ماه گذشته به ۵۴ هزار تومان در هر پاکت رسیده است!
حسینی گفت: قرار بود جلوی گرانی‌ها گرفته شود، اما اکنون می‌بینیم اینکار که نشد، بر عکس قیمت‌ها به صورت سرسام آور در حال افزایش است.
وی افزود: از مسئولین می‌خواهیم که مسئولانه بیایند و بنشینند و یک قیمت معقولی تعیین کنند که هم برای تولید کننده و هم برای مصرف کننده مصالح ساختمانی صرف داشته باشد.
حسینی به نکته دیگری هم اشاره کرد و گفت: من تولید کننده مصالح ساختمانی، یکبار برای مواد اولیه ارزش افزوده پرداخت می‌کنم، اما پس از تولید هم اعلام می‌کنند که باید برای این مصالح تولیدی دوباره ارزش افزوده پرداخت کنید در حالی که اصلا این کار معقول نیست.
فیلم / درخواست از دادستان چرام برای ورود به موضوع / مجلس انقلابی کجاست؟!
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
فقط بلدید حرف الکی بنویسید شعور داشته باشید یه تحقیق کنید ببینید نرخ ماسه تو بقیه استان ها تنی 120 هزارتومن داره فروش میشه مگه میشه ما هزینه نداشته باشیم چطور زورتون به افزایش سیمان که هر 45 روز داره تغییر میکنه نمیرسه زورتون به شن و ماسه رسید هر چرتی میخوای بنویسید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
احسن به این شعور !!!!
هاتا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
مجلس انقلابی رفتن ترکیه سیسمونی بخرن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار