تابناک کهگیلویه و بویراحمد گزارش می‌دهد
جشنواره شو سواره (سوارکاری) با هنرنمایی سوارکاران آقا و بانو با حضور سوارکارانی از برخی استان‌ها در شهر یاسوج برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۴۲۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۹ 01 May 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، رئیس هیئت سوارکاری استان گفت: این همایش با همکاری هیئت سوارکاری استان و باشگاه آریوبرزن با حضور ۶۰ سوارکار از استان های کشور برگزار شد.
فرشاد نگین تاجی افزود : در این جشنواره سوارکارانی ازاستان‌های ، فارس ، اصفهان ، یزد ، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد با هدف ارتقاء کیفیت برگزاری مسابقات سوارکاری در استان حضور داشتند.
هنرنمایی سوارکاران جنوب کشور در یاسوج / هنرنمایی دختر بویراحمدی با اسب + فیلم
نگین تاجی گفت: یکی دیگر از اهداف مهم این جشنواره آماده سازی و پرورش سوارکارانی حاذق در رشته‌های مختلف، جهت حضور در تیم ملی است.
یکی از نکات مهم این همایش حضور خوب پرورش دهنگان و پیشکسوتان صنع اسب از استان‌های پیشرو در سوارکاری است.
سهراب جوانبخت با بیش از ۱۸ سال سابقه فعالیت در صنعت اسب از چهارمحال و بختیاری از جمله میهمانان ویژه این همایش بود که به تابناک کهگیلویه و بویراحمد گفت: چندین سال است که صنعت اسب به صورت جدی و حرفه‌ای در کل کشور اشباع شده که موجب خوشحالی بزرگان صنعت اسب است که زحمات زیادی در این رشته می‌کشند.
هنرنمایی سوارکاران جنوب کشور در یاسوج / هنرنمایی دختر بویراحمدی با اسب + فیلم
جوانبخت با اشاره به تلاش‌های زیاد برای ترویج سوارکاری در سراسر کشور، افزود: سوارکاری علاوه بر اینکه یک سرگرمی بسیار خوب است، اگر بر روی اصول و روی قواعد خود حرکت کند می‌تواند درآمد خوبی داشته باشد.
اصغر حاتم زاده یکی دیگر از پروش دهنگان با سابقه اسب از استان اصفهان، به تابناک کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای شرکت در این همایش به یاسوج سفر کرده ام که تشکر ویژه از برگزار کنندگان به خاطر اجرای خوب این همایش دارم.
حاتم زاده با اشاره به این نکته که حدود ۳۰ سال است در صنعت اسب فعالیت می‌کند، افزود: سوارکاری یکی از ورزش‌هایی است که پیامبر اسلام تاکید زیادی برای دنبال کردن آن دارد.
هنرنمایی سوارکاران جنوب کشور در یاسوج / هنرنمایی دختر بویراحمدی با اسب + فیلم
وی گفت: توصیه می‌کنم کسانی که علاقه و انگیزه دارند، در این صنعت سرمایه گذاری کنند چرا که علاوه به سود دهی خوب آن از لحاظ روحی و روانی هم تاثیر بسیار مثبتی بر روحیه دارد.
زهره خلیلی از سوارکاران بانوی حاضردر این همایش به تابناک کهگیلویه و بویراحمد، گفت: از سال ۸۶ در این رشته فعالیت دارم که حدود ۵ سال در رشته کورس فعالیت داشتم و اکنون هم چندسالی است کهرشته درساژ (رشته‌ای در ورزش سوارکاری است که در آن، سوار اسب خود را به اجرای مجموعه‌حرکات دقیق و هماهنگ، همراه با ترتیب و زمان‌بندی مشخصی وامی‌دارد تا میزان هماهنگی خود با اسب و آزمودگی حیوان را نشان دهد.) را کار می‌کنم.
هنرنمایی سوارکاران جنوب کشور در یاسوج / هنرنمایی دختر بویراحمدی با اسب + فیلم
خلیلی بااشاره به لزوم علاقه دررشته سوارکاری ادامه داد: به خاطر علاقه‌ای که به سوارکاری دارم هر روزمحکم‌تر از قبل این ورزش را ادامه می‌دهم.
وی افزود: این همایش بسیار خوب برگزار شد و امکانات خوبی از طرف میزبان در اختیار ما قرار داده بودند که اززحمات دست اندرکاران تشکر می‌کنم.
خلیلی خطاب به بانوان کهگیلویه و بویراحمدی گفت: به آن‌ها توصیه می‌کنم که اگر سوارکار هستند حتما ادامه دهند، چون رشته بسیار خوبی است که می‌تواند یک دختر را محکم قوی کند.
فیلم ببینید / هنرنمایی دختر بویراحمدی با اسب!
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
قهرمانان وطن تبریک
ا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
نگین تاجی چ بیونه اسب چنه.بره همو نقشه شه بکشه.حیف او رای که و اسمت نوشتمش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
حجاب اون خانم معرکه بود.
شهدای عزیز گول خوردید!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار