مدیرکل راهداری اردبیل:
مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: هوشمندسازی جاده‌ها از اولویت‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل است که به زودی عملیاتی می‌شود.
کد خبر: ۱۰۴۲۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳ 05 May 2022

به گزارش تابناک اردبیل، کلیم‌الله وثوقی بعد از ظهر پنجشنبه در بازدید از محورهای مواصلاتی استان اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل با کاهش تلفات تصادفات جاده‌های برون شهری در سال گذشته، رتبه چهارم کشوری را کسب کرد.

وی تصریح کرد: تلاش بر این است با حذف نقاط حادثه‌خیز جاده‌ها در سال‌جاری، با کاهش میزان تلفات جاده‌ای رتیه استان نسبت به سال گذشته کاهش یابد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل هوشمندسازی جاده‌ها را از جمله اولویت‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل برشمرد و گفت: هم اکنون ۱۴۸ سامانه ترددشمار، دوربین نظارت تصویری، سامانه‌های ثبت تخلفات عبور و مرور سرعت و توزین حین حرکت در جاده‌های استان فعال است.

وثوقی با بیان اینکه کمبود منابع مالی یکی از مهمترین مشکلات این اداره کل در استان است، افزود: علاوه بر کمبود منابع مالی، کمبود نیروی انسانی و عمر بالای ناوگان حمل مسافر، بار و کالا از جمله مشکلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان است.

وی درباره مصوبات سفر سال گذشته رئیس جمهوری در حوزه راهداری استان نیز خاطرنشان کرد: در جریان این سفر ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای منطقه در نظر گرفته شد.

وثوقی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: از این میزان یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برای مرمت، بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی و ۴۰۰ میلیارد ریال نیز برای رفع و اصلاح نقاط حادثه‌خیز در نظر گرفته شده که امیدواریم با تخصیص به موقع این اعتبارات، شاهد مرتفع شدن مشکلات در این زمینه باشیم.

وی با بیان اینکه میانگین عمر آسفالت راه‌های روستایی استان اردبیل بیش از ۲۰ سال است، بیان کرد: آسفالت یک‌هزار و ۷۵۰ کیلومتر از راه روستایی استان به مرور زمان تخریب و خراب شده که نیاز به مرمت و بازسازی دارد.

وثوقی در ادامه اظهار کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای آسفالت راه‌های روستایی استان ابلاغ شده که بخشی از آن اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: استان اردبیل ۱۳۷ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: بر اساس آمارهای موجود از مجموع یک میلیون و ۲۴۸ هزار و ۶۱۰ نفر جمعیت استان اردبیل، ۴۴۸ هزار و ۵۵۴ نفر در یک‌هزار و ۵۵۵ روستا سکونت دارند که از این تعداد یک‌هزار و ۲۴ روستا بالای ۲۰ خانوار هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار