رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد: قیمت نان، بنزین و دارو تغییر نمی کند.
کد خبر: ۱۰۴۴۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۴ 11 May 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد در گفتگوی بخش خبری ساعت ۲۰ شبکه استانی دنا با بیان اینکه طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها به دستور رئیس جمهور آغاز شد، گفت: در سال ۱۳۹۷ در آن شرایطی که دولت آمریکا از برجام خارج شد، برای کاهش فشار تحریم‌ها دولت وقت راهکار ارز ۴۲۰۰ برای تامین کالا‌های اساسی را در پیش گرفت.

شهابی نسب با اشاره به اینکه اختصاص ارز ۴۲۰۰ به مرور زمان مشکلاتی را برای مردم و دولت ایجاد کرد افزود: این ارز به جای جیب یا سفره مردم به جیب دلالان و سودجویان می‌رفت و دولت باید سالانه ۳۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه می‌کرد.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم دستور اصلاح ساختاری اقتصادی را در دستور کار قرار داد، گفت: طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها اجرایی شد و قرار است بر اساس این طرح یارانه مستقیم به مردم داده شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان افزود: قیمت نان، دارو و بنزین هیچ تغییری نمی‌کند و مردم به شایعات توجه نکنند، فقط قیمت نان صنعتی تغییر می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه اجرای این طرح جلوی قاچاق و رانت را می‌گیرد ادامه داد: به مدت دو ماه مردم یارانه را به صورت نقدی دریافت می‌کنند و با تامین زیرساخت‌ها، پرداخت‌ها به صورت کالابرگ الکترونیکی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار