بخش دوم نشست خبری فرماندار لنده؛
دعوت کردیم تا مهندس فتاح و مهندس خاوویی شخصا در شهرستان حضور یابند و از نزدیک وضعیت منطقه را رصد کنند چرا که هنوز در بخش های زیادی خصوصا در حوزه زیرساخت های عمرانی به کمک بنیاد نیازمندیم تا از محرویمت تاریخی خارج شویم.
کد خبر: ۱۰۴۴۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۳ 14 May 2022

فرماندار لنده در نشست خبری به تشریح طرح اصلاح یارانه ها پرداخت "اینجا بخوانید"

تابناک کهگیلویه و بویراحمد 

در ادامه نشست خبری پس از تشریح طرح اصلاح یارانه ها، فرماندار لنده به اقدامات انجام گرفته توسط دولت در ماه های آغازین پرداخت و در ابتدای سخنان خود گفت، خدا را شاهد میگیرم اگر بیشتر از مردم لنده دغدغه توسعه ی این منطقه را نداشته باشم، کمتر ندارم و با آمدن به لنده هرگز احساس نکردم لنده تفاوتی با زادگاه خودم دارد و به همان اندازه تعلق خاطر به این منطقه دارم که به زادگاه خود دارم.

دانش در مورد انتصابات و معرفی مدیران مختلف گفت؛ تمام تلاش من این است در قدم نخست از فرزندان توانمند و مومن و متدین همین منطقه در راس ادارات استفاده شود ولی جاهایی به بن بست می خوریم.
وی گفت،گاها برای یک دستگاه به سراغ چندین گزینه بومی رفتیم و معرفی هم کردیم ولی برخی موانع از جمله ی سخت گیری در جابجایی و انتقال  یک نیرو از دستگاهی به دستگاه دیگر ممکن نیست..!

ایشان در پاسخ به سوالی که چرا برخی انتصابات و تصمیم گیری ها با مشورت و از کانال نماینده مردم در مجلس باید بگذرد بیان کرد، در بسیاری از تصمیم گیری ها با بسیاری از افراد و شخصیت ها مشورت میشود و این رویه که اساسا نباید از ظرفیت،  نظر و مشورت نماینده استفاده شود درست نیست.

فرماندار لنده در این راستا یادآور شد؛ در منطقه ی عشیره ای زندگی میکنیم. و تحت تاثیر بسیاری از مساعل باید بپذیریم تصمیم گیریهای ما با لحاظ قرار دادن این مسئله همراه میشود ولی به خدای واحد قسم حتی برای یک مورد و آن هم معرفی و انتصاب مدیران سید محمد موحد نماینده  مردم در مجلس با بنده تماسی نداشتند.

وی گفت همانطور که طیف های مختلف سیاسی رایزنی ها و مشورت هایی در باب انتصابات و معرفی مدیران دارند طبیعی است که طیف منتسب به نماینده نیز مشورت کنند ولی شخص نماینده تا به امروز چنین خواسته ای نداشتند.

دعوت فرماندار لنده از مدیران کشوری بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی/موحد برای انتصابات هیچ تماسی با بنده نداشت.../سفر استاندار به لنده دستآوردهای بسیار داشت و منتظر ابلاغ بودجه هستیم+تصویر

دانش در ادامه به این نکته نیز اشاره کرد که ما ادعا میکنیم سرباز مقام معظم رهبری هستیم و لذا اگر قرار بر این شد  انتخابات را ما برگزار کنیم، همانطور که این مسئله مورد تاکید استاندار نیز هست، سر سوزنی تمایل به افراد در رویه برگزاری هر انتخاباتی پذیرفتنی نیست و خواهید دید که یک ساعت فرصت به چنین افرادی در مناصب دولتی نمی دهیم.

فرماندار  دانش در ادامه به توزیع اعتبارات و روند پیشرفت پروژهایی مختلف طی این مدت اشاره کرد و گفت؛ همانطور که میدانید هنوز بودجه ابلاغ نشد و لذا هر آنچه طی این مدت اختصاص و به پروژه ها تخصیص خورد از محل سفر ریاست جمهوری به استان بود.

دانش در ادامه به اولویت های شهرستان در مباحث مختلف خصوصا نیازمندی ها در حوزه زیر ساخت اشاره و گفت؛ دوست دارم و احساس بنده این است که باید تکمیل جاده ی ارتباطی لنده- دهدشت از مسیر تراب باید به یک مطالبه ی عمومی تبدیل شود.

فرماندار از رسانه ها خواست در بیان مطالبات، فنی تر و آنها زبان مردم شوند و بجای پرداختن به مباحث حاشیه ای و بدرد نخور که شبانه روز در فضای مجازی به آن پرداخته میشود تلاش شود گزارشات با کیفیت تدوین تا مسئولین بالادستی از حال روز مشکلات اساسی شهرستان با خبر شوند‌.

وی به حال روز ناخوش مردم در مناطقی چون شهرک سرآسیاب پرداخت و از رسانه ها خواست وضعیت بد زندگی در این منطقه اولویت گزارشات آنان باشد تا مسئولین بدانند مردم با چه سختی هایی روبرو هستند.

فرماندار دانش در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات خوب در حوزه ورزش اشاره و امّا بازهم از تعلل در انتصاب مدیر اداره ورزش شهرستان گلایه کرد.

دانش گفت؛ در حوزه ورزش قرار بر این است دو چمن مصنوعی روستاهای آبرزگه و چهار راه تکمیل شود و برق رسانی به سایر مجموعه ها در راس تکمیل روستایی مجموعه ی ورزشی شهر لنده در دستور کار است.

وی افزود در سالهای گذشته با اینکه شاهد کمک هایی از سوی بنیاد علوی به اداره ورزش بودیم اما به دلیل آماده نبودن زیرساخت ها نتوانستیم تجهیزات اهدایی را حتی نصب کنیم که بزودی مشکلات برقی این مجموعه رفع میشود.

فرماندار در ادامه به اقدامات دولت در بخش مسکن اشاره و در  خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن گفت: متاسفانه علی رغم همه تلاش ها تا کنون زمینی مناسب در حوزه شهری جهت ساخت ملی مسکن پیدا نکردیم.

فرماندار لنده این مجموعه را در لنده منفعل و ضمن گلایه از عملکرد راه شهرسازی از عملکرد بنیاد مسکن نیز انتقاد کرد و گفت باید رویه کار این مجموعه ها در شهرستان تغییر کند.

دعوت فرماندار لنده از مدیران کشوری بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی/موحد برای انتصابات هیچ تماسی با بنده نداشت.../سفر استاندار به لنده دستآوردهای بسیار داشت و منتظر ابلاغ بودجه هستیم+تصویر

فرماندار شهرستان همچنین به نحوه ی واگذاری و استفاده از منازل سازمانی پرداخت وگفت؛  بارها تاکید کردیم و حتی چندین بار نامه زدیم به ادارات مربوطه که منازل سازمانی حتماً در اختیار کسانی قرار گیرند که بومی شهرستان نیستند و در گام دوم افرادی که بومی شهرستان هستند نباید منزل شخصی داشته باشند که متاسفانه راه و شهرسازی اراده ی لازم در برخورد را ندارد..!

فرماندار لنده در ادامه به سفر استاندار به شهرستان پرداخت و اظهارداشت؛ سفر استاندار به شهرستان بسیار سفر پر خیر و برکتی بود و من مطمئنم که این سفر تحولات بسیار خوبی در شهرستان ایجاد خواهد کرد.

وی گفت؛ در یک مورد اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان برای توسعه شبکه های تلفن همراه و اینترنت لحاظ شد.

ایشان همچنین به محرومیت مناطق روستایی در بخش راه پرداخت و گفت؛ در این سفر مصوب شد تا بسیاری از مناطق مانند دوک، رچ کتج و.....آسفالت شود که در برخی مناطق کار شروع شد و در روزهای آینده عملیات اجرایی در این مناطق آغاز میشود.

به حوزه آب نیز اشاره و گفت؛ در این سفر اعتبارات خوبی برای ترمیم شبکه ی و خط انتقال آب به مناطق شهری و روستایی و اراضی کشاورزی اختصاص یافت که یک نمونه ی آن تامین الکترو پمپ و تعویض و تعمیر پمپ های آب در مخزن بزرگ ذخیره صحرای آبلش است که سالها بود کشاورزان در این منطقه مشکل داشتند.

دانش همچنین  یاداور شد ضمن موراد مذکور و اعتباراتی که تخصیص یافت، تمامی مشکلات و نیازمندی‌های شهرستان کتبا به اطلاع  استاندار محترم رسید و انشاء الله با نهایی شدن بودجه و ابلاغ آن قطعاً شهرستان لنده سهم بسیار خوبی از بودجه را شامل می‌شود.

فرماندار دانش گفت: از خیلی وقت پیش من لیستی از مدیران پیشنهادی خود را جهت تغییر به مسئولان بالادستی ارسال کردم و همچنان منتظر هستم تا تغییرات انجام شود ولی تغییر در یک اداره پروسه‌ای زمان بر هست و نیاز به استعلامات خاص دارد وِلذا باید صبور بود.

دانش در خصوص سؤالی مبنی بر بلاتکلیفی اداره ورزش و کمبودهای بسیار زیاد در ورزش هم گفت: همه شما میدانید که بنده چقدر دغدغه اداره ورزش را داشته و دارم و حتی چند روز پیش با مدیر کل محترم دیدار داشتم و موارد و دغدغه‌های بسیار زیادی را مطرح کردم که انشاء الله با درایتی که از مدیر کل ورزش سراغ دارم به زودی این موانع رفع خواهد شد.

فرماندار دانش در بخش پایانی سخنان خود به اقدامات بنیاد علوی در شهرستان اشاره و به مشکلات اساسی اشاره کرد که تنها راه کمک به رفع و تحقق آنان ورود بنیاد علوی است.

وی در خصوص استفاده ی بیشتر از ظرفیت بنیاد علوی در شهرستان به حضور میدانی مدیران ارشد این مجموعه اشاره کرد و با اشاره به مکاتبه ی کتبی با مدیران کشوری بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی گفت، دعوت کردیم تا مهندس فتاح و مهندس خاوویی شخصا در شهرستان حضور یابند و از نزدیک وضعیت منطقه را رصد کنند چرا که هنوز در بخش های زیادی خصوصا در حوزه زیرساخت های عمرانی به کمک بنیاد نیازمندیم تا از محرویمت تاریخی خارج شویم.دعوت فرماندار لنده از مدیران کشوری بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی/موحد برای انتصابات هیچ تماسی با بنده نداشت.../سفر استاندار به لنده دستآوردهای بسیار داشت و منتظر ابلاغ بودجه هستیم+تصویر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار