رئیس پلیس فتا استان اردبیل از شناسایی و دستگیری فردی که در یکی از شبکه‌های پیام‌رسان داخلی اقدام به بارگذاری تصاویر غیراخلاقی می‌کرد، خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۴۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷ 16 May 2022

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از پلیس فتا استان، سرهنگ علی قهرمان‌طالع اظهار داشت: با مراجعه فردی به پلیس فتا و طرح شکایت وی مبنی بر اینکه شخصی با استفاده از شماره تلفن در یکی از پیام رسان‌های داخلی اقدام به ایجاد صفحه‌ نموده و با بارگذاری تصاویر مبتذل بارگذاری موجب آبروریزی من شده است، پرونده ای در این خصوص تشکیل و جهت رسیدگی در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پرونده پس از بررسی‌های اولیه و جمع بندی سرنخ‌های موجود و با انجام اقدامات فنی و پلیسی آی‌پی‌های ورودی را استخراج و متهم را شناسایی کردند.

سرهنگ قهرمان‌طالع اظهار کرد: با هماهنگی مقام قضایی متهم به پلیس فتا احضار و پس از بازجویی و تجمیع اطلاعات به دست آمده و تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی و رسیدگی تحویل سیستم قضایی شد.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل بیان کرد: با توجه به اینکه مسئولیت و عواقب استفاده از شبکه‌های اجتماعی به عهده شخص صاحب شماره تلفن همراهی که با آن به این شبکه متصل شده‌اند، می‌باشد، کاربران جهت استفاده از شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها شخصا اقدام کرده و رمزهای عبور خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

سرهنگ قهرمان طالع اضافه کرد: مردم می‌توانند جرایم سایبری از جمله کلاهبرداری‌های اینترنتی، مزاحمت های آنلاین در شبکه‌های مجازی، حملات سایبری، سرقت‌های اینترنتی از حساب‌های بانکی و فعالیت تارنماهای مجرمانه در فضای مجازی را از طریق سامانه آنلاین و شماره تلفن 096380 به مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا اطلاع دهند.

به گفته وی، لازمه در امان ماندن در محیط اینترنت عدم اعتماد به فعالان این فضا و در مقابل افزایش هوشیاری، آگاهی و سواد سایبری و همچنین کنترل فرزندان در محیط سایبری است و خانواده‌ها می‌توانند از ظرفیت، مطالب و آموزش‌های سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir استفاده کرده و برای دریافت هرگونه مشاوره با کارشناسان این پلیس ارتباط برقرار کنند.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل با اشاره به اینکه کارآگاهان پلیس فتا با حداکثر توان، تخصص و تعهد از امنیت کاربران فضای مجازی پاسداری می کنند، گفت: پلیس فتای استان اردبیل با آدرس ایمیلی Ardebil_fata@police.ir، آدرس اینترنتی @cyberpolice و وب سایت به آدرس cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی با محوریت مبارزه با جرایم سایبری و توسعه امنیت فضای مجازی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار