مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: طبق بررسی‌های هواشناسی بعد از ظهر و عصر رخداد تندباد جنوبی و گرد و غبار، رشد ابرهای همرفتی و رگبار باران و رعد و برق در نواحی مستعد با احتمال بارش تگرگ و اصابت صاعقه پیش‌بینی می‌شود.
کد خبر: ۱۰۴۴۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴ 16 May 2022

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل با اشاره به پیش بینی وضعیت جوی استان اردبیل اظهار داشت: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد جوی نسبتاً ناپایدار از امروز (دوشنبه 26 اردیبهشت) تا عصر چهارشنبه (28 اردیبهشت) در غالب مناطق استان استقرار خواهد یافت و بر این اساس آسمان استان طی مدت مذکور غالباً نیمه ابری خواهد بود.

وی افزود: برای امروز طی ساعات بعد از ظهر و عصر رخداد تندباد جنوبی و گرد و غبار، رشد ابرهای همرفتی و رگبار باران و رعد و برق (در نواحی مستعد با احتمال بارش تگرگ و اصابت صاعقه) پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل ادامه داد: در روزهای سه شنبه و چهارشنبه (27 و 28 اردیبهشت) با نفوذ جریانات مرطوب و خنک شمالی ضمن کاهش دمای هوا، همچنان جو استان نسبتاً ناپایدار خواهد ماند.

محمدی افزود: البته سه شنبه از شدت ناپایداری‌ها قدری کاسته می‌شود و بارش‌های پراکنده عموماً در برخی مناطق بویژه نوار شرقی استان انتظار می‌رود.

وی اظهار کرد: روز چهارشنبه مجدداً بر شدت ناپایداری ها بویژه طی ساعات بعد از ظهر و عصر در استان افزوده شده و بارش های رگباری توام با رعد و برق در نواحی مرکزی و جنوبی استان دور از انتظار نخواهد بود و پنجشنبه و جمعه (29 و 30 اردیبهشت) جو استان نسبتاً پایدار همراه با افزایش دما خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار