خدامراد طرفدار سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اقلیدگفت: پیش بینی می‌شود با تحقق کشت ۳ هزار و ۷۰۰ هکتار سطح ابلاغی شهرستان، بیش از ۱۸۵ هزار تن محصول تولید و به کارخانه‌های قند طرف قرارداد کشاورزان ارسال کنند.
کد خبر: ۱۰۴۵۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴ 17 May 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: خدامراد طرفدار سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اقلید گفت: کشت چغندرقند بهاره از نیمه فروردین ماه در این شهرستان آغاز شده است و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد.
وی افزود: پیش بینی می‌شود با تحقق کشت ۳ هزار و ۷۰۰ هکتار سطح ابلاغی شهرستان، بیش از ۱۸۵ هزار تن محصول تولید و به کارخانه‌های قند طرف قرارداد کشاورزان ارسال کنند.
طرفدار با اشاره به سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر توسعه کشت‌های قراردادی تصریح کرد: کشت محصول چغندرقند به طور کامل در شهرستان قراردادی بوده و کشاورزان محصول تولید شده خود را به کارخانه‌های قند اقلید، اصفهان، کوار و مرودشت ارائه می‌کنند.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اقلید گفت: کشت قراردادی راه حلی مناسب برای پایداری تولید محصولات کشاورزی است و در این شیوه با تخصیص نهاده‌ها از جمله بذر، کود، مکانیزاسیون، نوار تیپ، آموزش‌های ترویجی و خرید محصول توسط کارخانه‌های طرف قرارداد، کشاورزان دغدغه‌ای برای تولید محصولات خود نخواهند داشت.

برچسب ها: تولید ، چغندر قند ، اقلید
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار