۲۰۰ هکتار از پهنه این تالاب در محدوده پناهگاه حیات وحش سرخانکل به دلیل اجرای آزمایشی طرح بایوجمی خشک شده که از سوی محیط زیست پیگیری‌های قضائی برای مسببان آن صورت گرفته است
کد خبر: ۱۰۴۵۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۵ 17 May 2022

مدیرکل محیط زیست گیلان گفت: با اجرای آزمایشی طرح بایوجمی ۲۰۰ هکتار از پناهگاه حیات وحش سرخانکُل تالاب بین المللی انزلی خشک شده است.

‌به گزارش خبرنگار مهر، رضا زمانی بعد از ظهر سه شنبه در حاشیه برگزاری جلسه احیای تالاب انزلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تالاب انزلی یکی از با ارزش ترین اکوسیستم‌های حال حاضر دنیا و محل زمستان گذرانی پرندگان مهاجر و زیستگاه آبزیان ارزشمند استخوانی است که در کنوانسیون رامسر به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به لزوم همگرایی همه دستگاه‌ها برای احیای این تالاب بین المللی افزود: ۲۰۰ هکتار از پهنه این تالاب در محدوده پناهگاه حیات وحش سرخانکل به دلیل اجرای آزمایشی طرح بایوجمی خشک شده که از سوی محیط زیست پیگیری‌های قضائی برای مسببان آن صورت گرفته است.

مدیرکل محیط زیست گیلان همچنین گفت: انتظار می‌رود دستگاه قضا ضمن بررسی ابعاد حقوقی وارد آمدن این خسارت گسترده به تالاب انزلی با عاملان آن برخورد کند.

زمانی به مشکلات عدیده تالاب بین المللی انزلی اشاره و اظهار کرد: علاوه بر ورود فاضلاب‌های شهرهای همجوار به تالاب انزلی، سالانه ۶۰۰ هزار تن رسوبات از بالادست نیز به این تالاب سرازیر می‌شود.

وی با اشاره به تاکید رئیس جمهور در سفر استانی به گیلان مبنی بر لزوم احیای تالاب انزلی اضافه کرد:

گیاه مهاجم سنبل آبی نیز بیش از ۶ هزار از پهنه تالاب انزلی را در برگرفته است.

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار