استاندار تاکید کرد:
استاندار کرمانشاه گفت: ایجاد رونق اقتصادی و تحول مثبت در بافت فرسوده شهر، یک مطالبه مهم شهروندان کرمانشاهی است و شهرداری باید بسترهای لازم برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این بافت را فراهم کند.
کد خبر: ۱۰۴۵۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۱ 17 May 2022

به گزارش خبرنگار تابناک كرمانشاه؛ بهمن امیری مقدم در نشست شورای عالی مسکن کشور که به ریاست دکتر رئیسی رئیس جمهور و به صورت ارتباط تصویری با استانداران برگزار شد؛ عنوان کرد: مسکن یکی از نیازهای بسیار مهم شهروندان است و طرح نهضت ملی مسکن با هدف تامین این نیاز ضروری، اجرائی شده است.

وی گفت: اجرای طرح نهضت ملی در کنار ایجاد یک جهش در تولید مسکن و ایجاد اشتغال برای جوانان، شرایط مناسبی را برای خانه دار شدن شهروندان فاقد مسکن فراهم می‌‌کند.

مقام ارشد استان تأکید کرد: در اجرای این طرح باید حتماً از پیمانکاران، نیروی کار بومی و مصالح تولید استان استفاده شود تا مردم عزیز کرمانشاه شاهد ثمرات و برکات این نهضت ملی در حوزه تولید و اشتغال هم باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با هشدار به مدیرانی که در مسیر طرح نهضت ملی مسکن مانع تراشی می‌کنند؛ عنوان کرد: مدیرانی که با برنامه‌های دولت همراه نباشند جایی در استان کرمانشاه ندارند و برکنار می‌شوند.

امیری مقدم افزود: باید هر چه زودتر مشکلات و موانع قرار گرفته در مسیر برخی زمین هایی که قرار است در اختیار این طرح قرار گیرند، رفع شود.

وی همچنین بر ممنوعیت فروش خانه های سازمانی ادارات تاکید کرد و گفت: این تک واحدها در قالب طرح نهضت ملی مسکن تبدیل به مجموعه های مسکونی شوند تا زمینه صاحب خانه شدن افراد بسیار بیشتری فراهم شود.

مدیر ارشد استان همچنین تاکید کرد: باید در پروژه های نهضت ملی حتما از همان ابتدا نیازهای خدماتی، آموزشی و رفاهی دیده شوند و یک مجتمع کامل برای زندگی مناسب به تحویل مردم داده شود.

امیری مقدم با تاکید بر اینکه شهردار باید به دنبال ایجاد یک تحول مثبت بافت فرسوده باشد؛ افزود: بافت فرسوده در کرمانشاه کاملا نیازمند نوسازی و بهسازی است و شهرداری باید با فراهم کردن بسترها، زمینه سرمایه گذاری‌های جدید و شکل گیری یک رونق اقتصادی در این بافت‌ها را فراهم کند.

وی همچنین عنوان کرد: متاسفانه در مرکز شهر، خانه‌های ویران و دیوارهای فروریخته ای دیده می شوند که سیمای کرمانشاه را زشت کرده اند و باید هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف و ساماندهی شوند تا شهروندان شاهد یک منظره زیبا و خوشایند باشند.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار