دیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از هفت مورد رفع تصرف، در مساحتی بیش از یک هزار و ۷۷ متر مربع از زمین‌های شهرستان‌های کرمانشاه و قصرشیرین در سال جاری تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۵۳۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۱ 18 May 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «مهرداد آهکی» افزود: ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده بیش از ۷۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی ادامه داد: به طور حتم و با قاطعیت با سودجویانی که قصد تعدی و دست درازی به اراضی دولتی و بیت المال را دارند، برخورد قانونی خواهیم کرد و برای تحقق این مهم از همه ظرفیت‌های اجرایی و قانونی خود استفاده خواهیم کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: از شهروندان درخواست می‌شود به منظور حفاظت و صیانت از حقوق بیت المال در صورت مشاهده هرگونه اقدامی مبنی بر تصرف اراضی دولتی سریعا مراتب از طریق سامانه ۱۶۵۶ اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن با سودجویان برخورد قانونی شود.

آهکی در پایان همچنین به نقش مهم گزارش‌­های مردمی در جلوگیری از تصرفات اراضی دولتی اشاره کرد و گفت: گشت حفاظت اراضی این اداره کل به صورت مستمر مشغول بازدید از حوزه استحفاظی بوده و با هرگونه تصرف اراضی ملی به شدت برخورد می‌کند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون و ۴۹۹ هزار هکتار مساحت دارد که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می‌کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار