مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اردبیل گفت: تا پایان سال جاری ۵۲ هزار نفر از روستاییان و عشایر استان اردبیل تحت پوشش این بیمه قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۱۰۴۶۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۴ 24 May 2022

به گزارش تابناک اردبیل، عباس علوی آلنی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان اردبیل در توسعه بیمه روستایی، عشایری و کشاورزان جزو استان‌های پیشرو کشور است.

وی افزود: بر اساس سرشماری سال ۹۵ تعداد ۱۸۱ هزار و ۳۵۰ نفر در استان مشمول صندوق بیمه روستاییان هستند از این تعداد ۶۷ هزار نفر تحت پوشش این صندوق قرار گرفته اند و در صورت پوشش بیمه شدگان جدید میزان تحت پوشش جمعیت بیمه ای استان به ۱۰ درصد خواهد رسید.

علوی ادامه داد: این صندوق در مناطق روستایی و عشایری و شهرهای با جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر به جامعه فرشبافان، صاحبان صنایع دستی، رانندگان، زنبورداران و گروه‌های دیگر خدمات بیمه‌ای ارائه می‌کند و حمایت از این کانون‌های تولید همچنان ادامه خواهد داشت.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اردبیل افزود: سال گذشته عملکرد صندوق بیمه روستاییان و عشایر استان از اغلب استان‌های کشور بالاتر بود به طوری که بر اساس آخرین آماری که ستاد صندوق اعلام کرده، استان اردبیل در تحقق سهمیه تکلیفی رتبه سوم کشوری را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه هیچ محدودیتی در پوشش بیمه متقاضیان وجود ندارد، بیان کرد: دولت به اندازه ۲ برابر حق بیمه پرداختی خود روستاییان و عشایر، سهم خود را به این صندوق پرداخت می‌کند تا شرایط مناسبی را در ارائه خدمات به این جامعه تلاشگر را شاهد باشیم.

علوی شرط سنی را در پوشش بیمه‌ای ۱۸ تا ۵۰ سال اعلام کرد و ادامه داد: برای مردان و زنان این شرط تفاوتی ندارد و با پرداخت حق بیمه حداقل ۳۹۰ هزار تومان و حداکثر یک میلیون و ۱۴۰ هزار تومان در طول سال حتی به صورت اقساطی نیز در زمان بازنشستگی، از کارافتادگی و یا فوتی حق و حقوق بیمه قابل پرداخت است.

وی اظهار کرد: در استان اردبیل چهار هزار و ۷۵۷ نفر از طریق این صندوق مستمری دریافت می‌کنند که یک‌هزار و ۶۵۵ نفر بازنشسته، ۲ هزار و ۶۶۱ نفر مستمری بازماندگان و ۴۴۱ نفر نیز از کار افتاده هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار