استاندار گیلان: با برنامه‌ریزی‌ها اصولی باید تولید در بخش‌های مختلف کشاورزی، به حداکثر ظرفیت برسد.
کد خبر: ۱۰۵۴۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۴ 02 July 2022

به گزارش تابناک گیلان ، دکتر اسدالله عباسی از یک مجمتع بزرگ کشت و صنعت و دامپروری در سیاه‌اصطلخ رشت بازدید کرد.
استاندار در حاشیه این بازدید دامداری و تولید طیور را یکی از مزیت‌های نسبی بخش کشاورزی گیلان دانست و گفت: در سال‌های اخیر با اقدامات خوب و تلاش تولیدکنندگان در حوزه کشاورزی بخشی از تولیدات گیلان به دیگر استان‌های کشور صادر می‌شود.
وی با اشاره به ایجاد زنجیره تولید مواد لبنی گفت: متاسفانه برخی ازکارخانجات استان تعطیل شده که عمده دلیل این تعطیلی، تامین شیر مورد نیاز، از استان‌های همجواراست.
دکتر اسدالله عباسی به برخی اعمال سیاست‌های نادرست، در حوزه کشاورزی افزود: به همین دلیل دام‌های گیلان راهی استان‌های شمال‌غرب کشور می‌شد.
استاندار با اشاره به مجمتع بزرگ کشت و صنعت و دامپروری و نیز انعقاد تفاهم‌نامه برای افزایش ظرفیت تولید این مجتمع گفت: قرار شد هزار راس دام شیری به گیلان منتقل و با ایجاد زنجیره ارزش زمینه تولید شیر و گوشت مورد نیاز گیلان و سایر استان‌ها فراهم شود.
وی این اقدام را موجب ایجاد توازن بین ظرفیت‌هایی موجود دانست و با اشاره به شعار سال تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین افزود: این امر منجر به افزایش بازده و بهره‌وری و نیز ایجاد فرصت‌های شغلی می‌شود.
استاندار با اشاره به اهتمام دولت برای حمایت از مجموعه‌های دارای ظرفیت گفت: با فراهم‌سازی زیرساخت‌ها و تسهیلاتی که در اختیارشان قرار می‌گیرد، می‌توانیم پتانسیل‌های استان را به شایستگی مورد استفاده قرار دهیم.
وی همچنین از مسئولان متولی خواست برای فراهم ساختن زیر ساخت‌های مورد نیاز جهت توسعه و شتاب در رفع موانع افزایش تولید اهتمام جدی داشته باشند.
مجمتع کشت و صنعت و دامپروری با ۴۸ هکتار مساحت در تولید گوشت و شیر خام فعالیت می‌کند و هم اکنون دارای یک دامداری پرواری هزار راسی است؛ و زیرساخت‌های مورد نیاز طرح توسعه این مجتمع برای راه اندازی دامداری شیری هزار راسی در حال انجام است که با پایان آن برای ۳۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود.
برای راه اندازی این دامداری شیری ۱۰۴ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده که ۵۰ درصد آن از محل اعتبارات جهش تولید با حمایت دولت تامین می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار