نماینده مجری طرح احیا و تعادل بخشی شرکت آب منطقه ای اردبیل از انسداد ۳۶ حلقه چاه غیرمجاز در چهار ماه امسال در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۰۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵ 06 August 2022

به گزارش تابناک اردبیل، داور بستام روز شنبه با بیان اینکه صرفه‌جویی حاصل از انسداد این چاه‌ها بیش از نیم میلیون متر مکعب است، گفت: این اقدام در راستای مدیریت و نظارت دقیق بر منابع آب زیرزمینی و حفاظت و صیانت از این منابع توسط گروه‌های گشت و بازرسی این شرکت و با همکاری مسئولان قضایی و انتظامی در سطح استان تحقق یافته است.

وی با اشاره به تداوم نصب کنتور هوشمند و حجمی بر روی چاه های مجاز استان، افزود: در چهار ماه سال جاری ۷۰ دستگاه کنتور هوشمند و حجمی بر روی چاه های مجاز در نقاط مختلف استان نصب شده است.

نماینده مجری طرح احیا و تعادل بخشی شرکت آب منطقه ای اردبیل اظهار کرد: با نصب این ۷۰ دستگاه کنتور هوشمند و حجمی بر روی چاه های مجاز، بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب در مصرف آب زیرزمینی صرفه جویی شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۲۲ اکیپ گشت و بازرسی از منابع آب در استان، بیان کرد: در راستای جلوگیری از اضافه برداشت آب از چاه‌های مجاز نیز از طریق تقلیل منصوبات، قطع برق چاه‌ها و برچیدن منصوبات ۱۰ حلقه چاه کشاورزی، در مصرف آب ۴۰۰ هزار متر مکعب صرفه‌جویی شده است.

نماینده مجری طرح احیا و تعادل بخشی شرکت آب منطقه ای اردبیل اضافه کرد: علاوه بر اقدامات یاد شده همگام با سایر پروژه‌های تعادل بخشی پروژه، اطلاع‌رسانی در سطح استان، ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب، ارتقا سواد آبی بهره‌برداران و اجرای طرح داناب در استان در اولویت قرار گرفته است.

بستام با تقدیر از تلاش های شبانه روزی گروه های گشت و بازرسی، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی، ادامه داد: این شرکت با توجه به وظیفه ذاتی خود بر اساس قانون به دنبال خشکسالی حادث شده با هرگونه تخلف در زمینه آب‌های سطحی و زیرزمینی با اهتمام جدی برخورد خواهد کرد.

وی گفت: پر کردن بقیه چاه‌های غیرمجاز که حکم پر و مسلوب‌المنفعه شدن آنها توسط مراجع قضایی صادر گردیده تداوم خواهد یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار