سد معیشتی قره‌چی سفلی در بخش ارشق مشگین‌شهر با حضور استاندار اردبیل به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۱۰۶۳۴۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳ 24 August 2022

به گزارش تابناک اردبیل، سیدحامد عاملی استاندار اردبیل در آیین افتتاح سد معیشتی روستای قره‌چی سفلی از توابع دهیاری ارشق مشگین‌شهر با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد روستاهای استان آب پایدار ندارند، گفت: منابع مالی لازم برای تامین آب پایدار برای این روستاها تامین شده و با همکاری بسیج سازندگی به ۴۵۴ روستای استان آبرسانی می‌کنیم.

وی با تاکید بر تامین منابع مالی لازم برای توسعه زیرساخت‌های صنعتی و تکمیل پروژه‌های بخش کشاورزی استان اظهار کرد: باید برای توسعه بخش کشاورزی، افزایش محصولات در این بخش و مشاغل روستایی برنامه‌ریزی کنیم و اصلی‌ترین مشکل استان و مردم یعنی اقتصاد و معیشت باید با تولید ثروت در شهرها و روستاها برطرف شود.

مقام عالی دولت در استان اردبیل با تاکید بر اینکه جز خدمت به مردم رسالت دیگری نداریم، بی ادعا بودن شهیدان رجایی و باهنر را الگویی مناسب برای مسئولان خواند و افزود: در همه حوزه‌ها شاهد عقب‌ماندگی استان هستیم و باید برای پیشبرد امور و جبران عقب ماندگی‌ها فعالیت جهادی داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هم در این مراسم اظهار کرد: حدود ۳۰ سد و استخر معیشتی از سال ۷۹ در استان آغاز شده که تکمیل این سدها در دستور کار قرار گرفت که سد معیشتیقره‌چی سفلی هم از جمله این سدها بود.

نادر تقی‌زاده یادآورشد: با دستور استاندار و تامین اعتبار از محل مصوبات سفر سال گذشته رئیس جمهور، عملیات اجرایی ۱۰ سد در دستور کار قرار گرفته که هفت مورد آن در ایام هفته دولت و سه مورد نیز در دهه فجر در مناطق مختلف استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در خصوص سد معیشتی قره‌چی هم گفت: این سد با ۳۰ هزار متر مکعب گنجایش برای مصارف کشاورزی احداث شده و ۱۲۰ تا ۱۵۰ هکتار از اراضی دیم را تحت پوشش آبی خواهد شد.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ، برای هفت پروژه که در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد ۳۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شده و این پروژه‌ها در مجموع زمینه اشتغال ۳۲۵ نفر را فراهم کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار